پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 31111
تعداد نظرات: ۰
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر:

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۴۷۰ پروژه عمرانی با یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 19 بهمن 1399 - 10:25

ایرنا، مهرداد ستوده روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هرچند در سه سال گذشته از نظر تامین منابع و  شرایط اقتصادی و افزون براین وضعیت کرونایی دولت سخت‌ترین شرایط بعد از انقلاب را تجربه کرده اما تلاش شد هیچ یک از پروژه‌های عمرانی شروع شده تعطیل نشود و حتی پروژه‌هایی که راکد مانده بودند نیز بعد از سال‌ها فعال شده‌اند.

وی اضافه کرد: تلاش شد با مدیریت منابع محدود اعتباری تخصیص یافته مطالبه‌های به حق مردم استان پاسخ داده و منابع به صورت عادلانه با توجه به نرم جمعیت در چارچوب قانون و براساس شاخص‌ها در شهرستان‌های مختلف توزیع شود.

تامین آب مهمترین اولویت استان بوشهر

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی ۸۰ درصد آب مورد نیاز استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود به همین دلیل در این شرایط خشکسالی مهمترین مساله مسئولان این استان تامین آب آشامیدنی است که تاکنون با اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی چشم انداز بسیار روشن و مثبتی برای استان ترسیم شود.

وی ادامه داد: فعال شدن پروژه‌های سد سازی، ترمیم خطوط انتقال آب و آب شیرین‌کن‌ها از جمله اقدام‌های اساسی است که در استان در بخش آبرسانی انجام شده‌است.

ستوده اضافه کرد: عملیات اجرایی سد خائیز با ظرفیت ۱۵میلیون مترمکعب از سال ۹۶ آغاز وبا توجه به روند پیشرفت پروژه تا قبل از پایان سال افتتاح شود.

وی بیان کرد: سد کلمه دشتستان با ظرفیت ۲میلیون مترمکعب هفته دولت ۹۸ آغاز و با افتتاح آن مشکل ۲۰ ساله تامین آب آشامیدنی مردم این منطقه که به هیچ شبکه آبرسانی وصل نیست برطرف می‌شود.

ستوده ادامه داد: همچنین با بهره‌برداری از سد اخند عسلویه که از سال ۹۸ با ظرفیت ۲ میلیون مترمکعب آغاز و قرار است تا قبل از تابستان سال ۱۴۰۰ وارد مدار شود، انتظار می‌رود مشکل تامین آب مردم این شهرستان نیز برطرف شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سد تنگ ارم با ظرفیت ذخیره چهار میلیون مترمکعب در سال ۹۷ در باره سد دالکی گفت: عملیات اجرایی این سد از سال ۸۸ آغاز و تاسال ۹۷ تنها ۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به طور تقریبی  پروژه نیمه تعطیل بود اما امروز پیشرفت فیزیکی آن به ۳۲ درصد رسیده و تلاش می‌شود تا پایان کار دولت به آب‌گیری برسد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: تلاش می‌شود تا پایان کار دولت تدبیر و امید در استان بوشهر۶ سد افتتاح شود.

وی ادامه داد: همچنین شمار آب‌شیرین‌کن‌های استان از ۲۰ هزار مترمکعب امروز به ۱۵۰ هزار مترمکعب افزایش یافته است و  افزون بر افتتاح آب شیرین کن‌های روستایی ظرفیت آب شیرین کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر نیز به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در دهه فجر امسال نیز عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر نیز آغاز و قرار است قبل از تابستان سال آینده ۵۰ درصد آن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

توسعه مراکز درمانی مهمترین رویکرد دولت

ستوده اضافه کرد: برای برطرف کردن مشکلات درمانی مردم جنوب استان مصوبه احداث بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه در سفر سال ۹۷ هیات دولت به استان بوشهر گرفته شد و در زمان حاضر نیز جانمایی زمین و منابع مالی این پروژه مشخص شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش مسئولان استان بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای بوشهر که در مرحله فنداسیون تحویل گرفته شده بود ۲۳ بهمن افتتاح می‌شود.

ستوده اضافه کرد: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر تنها بیمارستان مجهز به اورژانس هسته‌ای و دراین شرایط سخت در مدت سه سال و اندی احداث و آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح برخی از بیمارستان‌های استان از جمله شهرستان دیلم که در حد یک درمانگاه فعال بود امروز با توجه به توسعه انجام شده به عنوان قطب درمان در شمال استان بوشهر فعال است.

ستوده تاکید کرد: نگاه مسئولان استان در بخش درمان رسیدن به توریسم سلامت بود و با توسعه امکانات زیرساختی در بخش سلامت تلاش شده استان به مقصد گردشگری در حوزه سلامت و درمان تبدیل شود.

مرمت ۱۱۰ عمارت در بوشهر

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: تا قبل از سال ۹۷ تنها ۶۰ عمارت تاریخی در این استان مرمت شده بود اما امروز این شمار به ۱۱۰ عمارت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین تا قبل از سال ۹۷ در این بخش هیچ واگذاری به بخش خصوصی انجام نشده بود اما از سال ۹۷ تاکنون ۱۵ عمارت به بخش خصوصی برای مرمت واگذار شده و تجربه‌های بسیار موفقی است.

ستوده گفت: با توجه به وجود جذابیت‌های خاص موجود در بافت قدیم تلاش می‌شود زیرساخت‌های فرهنگی به گونه‌ای در این بافت طراحی شود که گردشگر داخلی و خارجی جذب آن شوند.

وی در خصوص عمارت حاج رئیس بوشهر گفت: این عمارت در تملک اداره بنادر و دریانوردی است و با توجه به تفاهم نامه اخیر این عمارت به صندوق احیا واگذار و بزودی به بخش خصوصی سپرده و عملیات مرمت و بازسازی آن با نگاه بوتیک هتل و کاربری عمومی آغاز می‌شود.

افزایش سرانه ورزشی از ۹۸صدم به ۱.۱۶ مترمربع

وی یادآور شد: سرانه ورزشی استان بوشهر در سه سال گذشته از  ۹۸ صدم مترمربع به ۱.۱۶ مترمربع افزایش یافته و در این مدت ۳۰زمین چمن مصنوعی، ۱۰ سالن ورزشی، نخستین سالن زورخانه‌ای و استخرهای متعدد شنا در استان احداث و افتتاح شده‌است.

وی افزود: افتتاح پروژه سالن ورزشی سه هزار نفری و پیست بین‌المللی قایقرانی در استان بوشهر از جمله پروژه‌های مهم در حوزه تربیت بدنی استان است که در دستور کار قرار دارد.

ستوده گفت: در حوزه راه یکی از پروژه های خوب محور دیلم – بهبهان، ریگ – گناوه در دست اجرا است که تلاش می‌شود قبل از اردیبهشت ماه افتتاح شود و اجرای این پروژه تاثیر بسزایی در رونق گردشگری بندر ریگ و تعدیل جمعیت گردشگری به سمت این بندر دارد.

وی گفت: همچنین زیر بار ترافیک قرار گرفتن روگذر تقاطع غیر همسطح سعدآباد و تقاطع شهدای گمنام بنک قبل از سال از جمله دیگر پروژه‌های مهم استان بوشهر در بخش راه است.

ستوده در باره جاده وفاق افزود: این جاده همواره  مورد مطالبه جدی مردم جنوب استان بوشهر است که از سمت کنگان با ۲ دهانه پل با پیشرفت فیزیکی بالا آماده آسفالت است و امید می‌رود تا قب از پایان کار دولت افتتاح شود.

وی در باره راه آهن گفت: پروژه راه آهن به عنوان افتخاری برای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر در دست اجراست و توانستیم ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار آن را در سال گذشته و امسال بگیریم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا