جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 31052
تعداد نظرات: ۰
معاون استاندار بوشهر:

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای حفظ تالاب‌های استان بوشهر استفاده کرده و از تخریب آن جلوگیری شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 13 بهمن 1399 - 10:40

مهرداد ستوده صبح دوشنبه در نشست کارگروه حفاظت تالاب‌های استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه محیط زیست دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید در راستای حفاظت و حراست از آن تلاش جدی صورت گیرد.

وی با گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها خاطرنشان کرد: تالاب‌ها از حساس‌ترین مناطق زیست‌محیطی هستند که تنوع زیستی بالایی داشته و بباید در راستای حفظ آنها از همه توان استفاده شود.

 

تالاب‌های استان بوشهر حفاظت شوند/ لزوم جلوگیری از تخریب و آلودگی

 

 

معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: حفاظت از تالاب‌ها بسیار مهم بوده و باید از این میراث‌های طبیعی حفاظت شود و باید تصمیم گیری‌ها با در نظر گرفتن حفاظت از این تالاب‌ها و جلوگیری از تخریب و آلودگی آنها باشد.

تدوین طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این نشست ضمن گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها گفت: تالاب‌ها از اکوسیستم‌های حساس و ارزشمند بوده که کارکردهای مطلوبی فراوانی دارند.

فرهاد قلی نژاد خاطرنشان کرد: به دلیل غنا و تنوع زیستی تالاب‌ها، حفاظت از این اکوسیستم‌ها ضروری است و قانون حفاظت و احیای تالاب‌ها در زمینه حفاظت از تالاب‌ها تصویب شده است.

وی گفت: استان بوشهر دارای تالاب‌های ارزشمندی همچون تالاب نایبند، مند، حله و دیر نخیلو و خورهای ارزشمندی همچون دیر بردستان بوده که طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌های حله، مند، دیرنخیلو و نای بند تدوین شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: مطالعه سایر تالاب‌های استان نظیر دیر نخیلو و سلطانی و.. نیز انجام خواهد شد.

در این کارگروه بر حفاظت مؤثر از تالاب‌های استان و اجرای طرح مدیریت تالاب حله و تأمین حق آبه تالاب‌ها و تعیین حد بستر و حریم تالاب‌ها تاکید شد./مهر


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا