پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 31047
تعداد نظرات: ۰
وحید امیر

 عدم مدیریت مناسب در توزیع روغن خوراکی با نرخ مصوب در استان، مبین این نکته است که سطح توان و قابلیت مدیران اجرایی استان به حدی پایین است که فعلاً باید درب مسائل توسعه‌ای و کلان استان را گل گرفت؛ چرا که در عمل خیلی عقب مانده‌تر از آنیم که بتوانیم به مسائل توسعه‌ای و کلان بپردازیم.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 بهمن 1399 - 12:57

وحید امیر – یکی از مزیتهای مدیران در استان بوشهر این است که به راحتی می‌توانند بی کفایتی و بی مسئولیتی خویش را تحت لوای ناکارآمدی مدیران کلان ملی مخفی نموده و توجیه نمایند.

این امر کار مدیران استان را راحت نموده و هر مشکل یا کمبودی در استان به وجود بیاید آن را به مسائل خارج از استان ربط داده؛ گویی حضور یا عدم حضور این مدیران هیچ تاثیری بر سفره مردم نخواهد داشت.

چند وقتی است کمبود سیمان و روغن خوراکی در استان بوشهر اعصاب و روان مردم را به هم ریخته و با گذشت زمان به نظر می‌آید قرار نیست این دو مورد رفع شوند؛ حقیقتاً ما هم مثل شما نمی دانیم  مسئولین و مدیران مربوطه به چه کاری مشغول هستند که مجال پرداختن به این کمبودها را ندارند، یعنی واقعاً مسئولین آن‌قدر گرفتار موضوعات توسعه‌ای و زیرساختی استان شده‌اند که فرصت رفع کمبود سیمان و روغن خوراکی را ندارند یا اینکه اینقدر ناتوان هستند که عرضه حل مشکلات مردم در پایین‌ترین سطوح را هم ندارند؟

 

بعضی وقت‌ها متحیریم با وجود این مدیران ناکارآمد ، چگونه چرخ استان می‌چرخد. عدم مدیریت مناسب در توزیع روغن خوراکی با نرخ مصوب در استان، مبین این نکته است که سطح توان و قابلیت مدیران اجرایی استان به حدی پایین است که فعلاً باید درب مسائل توسعه‌ای و کلان استان را گل گرفت؛ چرا که در عمل خیلی عقب مانده‌تر از آنیم که بتوانیم به مسائل توسعه‌ای و کلان بپردازیم.

 

پیامدهای این کمبودهای مضحک که به شدت بر معیشت و سفره مردم اثرگذار است این است که امید نزد جوانان اندیشمند و تحصیل کرده استان، اینقدر تنزل پیدا خواهد کرد که به جای ارائه طرح‌ها و ایده‌های توسعه گرایانه به ارائه طرح‌ها و ایده‌هایی جهت رفع مشکل سیمان و روغن روی بیاورند.واقعیت امر این است که نگاه آرمان گرایانه ما فاصله زیادی با واقعیت‌های استان دارد و دلیل آن هم مشخص است مسئولین بی کفایت. دستگاه عریض و طویل استانداری بوشهر مشخص نیست به کدام ضروریات استان می‌پردازد

آیا امری ضروری‌تر از اینکه کارخانه‌های سیمان ماه‌هاست به جای تولید سیمان به صادرات ماده اولیه آن یعنی کلینکر می‌پردازند. شوربختانه این موضوع ضرورتا در دستور کار استاندار و مجموعه استانداری قرار نگرفته است.

 

 

جناب استاندار! به جای اعلام موضع در اتاق‌تان به عرصه بیایید و با بازدید از کارخانه‌های سیمان در استان از نزدیک نظاره‌گر این موضوع باشید که چرا کارخانه‌های سیمان به جای تولید سیمان به صادرات مواد اولیه آن می‌پردازند. حتماً باید برای هر کمبودی یک موج اجتماعی و رسانه‌ای در سطح استان به وجود بیاید تا رفع شود؟؟ اداره صنعت و معدن استان بوشهر اگر نمی‌تواند نقش و تکلیف خود را به درستی انجام دهد بهتر است تعطیل شود تا بیش از این سرمایه استان در این اداره تلف نشود. نارسایی‌ها و مدل‌های مخرب مدیریتی این اداره را بارها گوشزد کرده‌ایم و به آن پرداخته‌ایم ولی دریغ از یک توجه کوچک از سوی مدیران بالادستی. انگار تعلق خاطر عجیبی بین مدیران بالادستی و پایین دستی وجود دارد که حاضر نیستند کوچکترین هشدار و نهیبی را نسبت به عملکردها داشته باشند. جامعه ما به اندازه کافی خسته و ناراحت است و دیگر حوصله و نای سر و کله زدن با مدیران جهت تامین مایحتاج خود را ندارد.

 

بازخورد این رفتارها جز تقویت کنش‌های رادیکال چیز دیگری نخواهد بود. با چه زبانی با شما سخن بگوییم که متوجه شوید این دست بی‌مسئولیتی‌ها باعث انزجار مردم از مدیران شده است و اعتماد به مسئولین استان به پایین‌ترین سطح ممکن تنزل یافته است و هیچ ‌گونه تلاشی برای بازسازی این اعتماد صورت نمی‌گیرد که در نهایت دود آن به چشم همین مدیران خواهد رفت.


برچسب ها: #وحید امیر
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا