شکّی نیست که ارزش سلامت انسان¬ها مهمتر از هر چیزی است و مدیریت این سلامت بسیار مهم است. اما به نظر می¬رسد که ما تعطیل کردن را با مدیریت کردن اشتباه گرفته¬ایم. مدیریت کردن یعنی اینکه من در عین حال که به شکلی معتدل از امکانات آموزش حضوری بهره ببرم، سلامتم هم به تمهیداتی تضمین شود. حالا ما مدیریت کردیم؟
سایت خبری تحلیلی صدای استان:
محمد بحرینی فرد – برخلاف مصوبات و تفاهمات ابتدایی ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش که در وضعیت زرد اختیار را به شورای مدرسه سپرده بود، تصمیمات جدید وقتِ¬اضافه¬ای ستادکرونا در حالی که یک هفته هم از روزهای امتحان نیمسال اول گذشته بود و بعضی از مدارس برنامه ریزی را انجام داده و در حال اجرا بودند، برگزاری آزمون حضوری را ممنوع کرد و تاکید شد که امتحانات مجازی برگزار شود. این در حالی بود که همزمان رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که در شرایط زرد تصمیم با شورای مدرسه است و این دوگانگی باعث سردرگمی مدیران مدارس و معلمان شد. قبل از آن هم که به شکل مرتب مدارس تعطیل بود و آموزش صرفاً در بستر مجازی دنبال شد که بنابه شرایط قرمز و نارنجی لازم بود.
شکّی نیست که ارزش سلامت انسان¬ها مهمتر از هر چیزی است و مدیریت این سلامت بسیار مهم است. اما به نظر می¬رسد که ما تعطیل کردن را با مدیریت کردن اشتباه گرفته¬ایم. مدیریت کردن یعنی اینکه من در عین حال که به شکلی معتدل از امکانات آموزش حضوری بهره ببرم، سلامتم هم به تمهیداتی تضمین شود. حالا ما مدیریت کردیم؟
و امای دوم اینکه ما کجاها را تعطیل کردیم؟ فقط زورمان به دیوار کوتاه مدارس رسید. تالارها، پاساژها، دورهمی¬ها، مدارس فوتبال، سالن¬های ورزشی، کافی¬نت¬ها، رستوران¬ها، کافی¬شاپ¬ها¬، مسافرت با هواپیماهای ۱۰۰ و ۲۰۰ نفره و…. همه و همه باز بودند و تقریباً یک ایمنی گله¬ای ایجاد شد. در این بین تعدادی از مردم که توان بدنیشان به علت بیماری زمینه¬ای یا سن بالا پایین بود متاسفانه فوت کردند. و البته کم قدرت شدن کرونا هم بعد از اینهمه پیک به شیوه ی دیگر طاعون¬ها قابل کتمان نیست.
کاش کمی با واقع بینی بیشتر، نگاه مثبت و اعتمادسازی اینهمه آجر از دیوار مدارس برنمی داشتید که محل پرش هر دستوری خارج از حدود آموزش و سرخوردگی مدارس شود!