جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 30134
تعداد نظرات: ۰

مکان فعلی خانه مطبوعات استان بوشهر در دوره قبل شورا و در سال ۹۵ توسط شهرداری در اختیار هیئت مدیره وقت خانه مطبوعات قرار داده شده بود و تا پیش از شکایت به دادسرا، شهرداری هیچ گونه درخواستی مبنی بر تخلیه و تحویل این مکان را نداشته است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 23 مهر 1399 - 10:27

وحید امیر – حال که شهرداری و شورای شهر بوشهر این ننگ و بی‌آبرویی را در پیشانی خود دیده و حیثیتی برایش باقی نمانده است، به هر کجا که توان داشته باشد چنگ می‌اندازد و حمله می کند؛ شهرداری بوشهر با توطئه و فضاسازی یکی از اعضای شورای شهر که از ابتدای این شورا تافته جدا بافته بود و شکافی عمیق را در این شورا به وجود آورده، از خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر در خصوص بازپس گیری خانه مطبوعات استان شکایت نموده تا این مکان را از خانه مطبوعات باز پس گیرد.

 

همه شهرداری های کشور علاوه بر خدمات اجرایی و خدمات شهری که به مردم ارائه می‌دهند یک رسالت مهم دیگری به نام رسالت فرهنگی بر عهده آنها گذاشته شده است.

همان طور که می دانید رسانه‌ها، نشریات و جراید نیز در حوزه فرهنگ تعریف شده‌اند لذا شهرداری بدون منت و در راستای رسالت خویش موظف به حمایت از رسانه ها می باشد. اما در شهربوشهر گویا برخی اعضای شورا از ابتدایی ترین مسئولیت‌ها و رسالت‌های شهرداری بی‌خبرند و یا شاید انعکاس رسانه‌ای بازداشت آنها در هفته اخیر آنها را خشمگین نموده و در پی آن برآمدند تا بخشی از عقده‌ها و ناراحتی‌های ناشی از بازداشت را بر سر اصحاب رساله خالی نمایند.

 

برای ما جای هیچ شکی نیست که مورد دوم یعنی تلافی و تسویه حساب این عضو شورا با اصحاب رسانه و مطبوعات استان دلیل شکایت شهرداری از خانه مطبوعات می باشد چرا که این عضو شورا که خود را مبری از فساد می دانست و جزو نفرات آخری بود که بازداشت شد انتظار نداشت که تشت رسوایی ایشان که از پشت بام افتاده است را رسانه ها منعکس کنند و به قول اطرافیانش آبروی نیم بندی ایشان را ببرند. لذا در شهریور ماه سال جاری شهردار بوشهر با فشار یکی از اعضای شورا در دادسرای بوشهر طرح دعوا نموده و بعد از رهایی این عضو شورا از بازداشت، با تمام توان موضوع رو پیگیری نموده تا هر چه زودتر خانه مطبوعات استان به سزای عملش که همان باری رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه است برسد و ابروی از دست رفته به جوی بازگردد

 

مکان فعلی خانه مطبوعات استان بوشهر در دوره قبل شورا و در سال ۹۵ توسط شهرداری در اختیار هیئت مدیره وقت خانه مطبوعات قرار داده شده بود و تا پیش از شکایت به دادسرا، شهرداری هیچ گونه درخواستی مبنی بر تخلیه و تحویل این مکان را نداشته است.

 

این موضوع نه تصرفی از سوی خانه مطبوعات بوده و نه امر غیر قانونی. بلکه شهرداری ذیل ماموریت فرهنگی خویش این مکان را در اختیار خانه مطبوعات که به عنوان یکی از موثرترین عوامل رشد فرهنگ عمومی می‌باشد قرار داده است تا این نهاد صنفی بتواند گامی را در راستای حل مشکلات اصحاب رسانه بردارد. البته این حمایت‌ها در شهرداری‌های دیگر شهرها نیز وجود دارد و به بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ از رسانه‌ها گرفته تا انجمن‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌شود و اکثر این کمک‌ها و حمایت‌ها در قالب در اختیار قراردادن مکانی جهت ادامه فعالیت انجمن‌های حوزه فرهنگی است.

با این سبک و شیوه برخورد شهرداری، واضح است که بنا بوده به هر طریقی شده مدیرعامل خانه مطبوعات استان را به دادسرا بکشاند تا به خیال خام خود، اعتبار خانه مطبوعات را در اذهان عمومی زیر سوال برده و با محکوم نمودن آن تحت عنوان تصرف عدوانی و خیانت در امانت ماموریت تلافی جویانه خود را به انجام برساند.

 

طنز ماجرا این است که اتهام تصرف عدوانی به خانه مطبوعات داده شده است در صورتی که این مکان توسط شهرداری در دوره قبل شورا در سال ۹۵ و در راستای رسالت فرهنگی شهرداری در اختیار هیئت مدیره خانه مطبوعات قرار گرفته است.

تصرف عدوانی شایسته افرادی است که به‌عنوان وکلای مردم در شورای شهر نه تنها کرسی شورا را تصرف کرده‌اند بلکه با منفعت طلبی، فرصت جویی، رانت خواری و فساد مالی به دشمنی با مردم پرداخته‌اند.

 

تصرف عدوانی شایسته‌ افرادی است که شعار خدمت به مردم شهر بوشهر را سر داده اند اما پس از انتخابات شورا تمام تمرکز خویش را بر جبران هزینه‌های انتخابات و رانت‌خواری گذاشته‌اند.

 

امروز مردم خود بهتر می دانند که اصحاب رسانه و خانه مطبوعات استان نقش موثری در پیگیری خواسته ها و مطالبات مردم، شفاف سازی، برملا نمودن فساد های مسئولان و موکلین ، نقد مدیران و صدای رسای مردم استان بوشهر بدون منفعت طلبی و چشمداشتی بر عهده دارند. طنز دیگر ماجرا این است که جناب خورشیدیان سرپرست شهرداری بندر بوشهر که خود به طور غیر قانونی سرپرستی ایشان به درازا کشده است ژست قانونمداری به خود گرفته و بنا دارد با استناد به قانون اندک حمایت که از رسانه های استان شده است را بازپس گیرد.

 

خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به عنوان یکی از مجموعه های قوی و موثر در تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری و تحقق اهداف انقلاب اسلامی ذره‌ای از مواضع خویش جهت خوشنودی و خرسندی اعضای شورای شهر بوشهر عقب‌نشینی نخواهد کرد.

اگر مجدداً انحرافی در شورا رخ دهد اصحاب رسانه مجدداً به میدان آمده و جامعه را آگاه می نمایند.

 

این عضو شورا که با نهایت عقده گشایی و رویکرد تلافی جویانه در این مسیر قدم برداشته است بهتر است بداند که به جای حرکت های تلافی جویانه بیش از این شهرداری را تحت فشار نگذارد و به اتهاماتی که در افکار عمومی خطاب به ایشان می باشد پاسخگو باشد و شفاف‌سازی نماید.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا