پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 30132
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : هشت ماهی از حضور و جولان کرونا در کشور می‌گذرد و استان بوشهر هم هر چند دیرتر از دیگر استان‌ها ولی درگیر این بیماری شد و حالا پیک سوم کرونا را تجربه می‌کند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 22 مهر 1399 - 21:27

مهر؛ در استان بوشهر پیک اول خیلی کم‌خطر و کم‌تلفات بود ولی در پیک دوم بیماری، تعداد بستری‌ها افزایش یافت و تعداد فوتی‌ها نیز خیلی بالا رفت ولی در پیک سوم علی‌رغم افزایش ابتلاء، شاهد روند باثباتی در بستری‌ها و فوتی‌های کرونا هستیم.

پروتکل‌ها در ساحل بوشهر رعایت نمی‌شود/لزوم آگاهی بخشی به شهروندان

رعایت و یا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نقش مهمی در میزان ابتلاء به کرونا، بستری‌ها و میزان فوتی‌ها دارد و درواقع خطرات کرونا تابع میزان رعایت پروتکل‌ها توسط افراد است.

اغلب شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و دلیل آن هم کاهش توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. در استان بوشهر و خصوصاً در سواحل وضعیت رعایت پروتکل‌های کرونایی خوب نیست و این موضوع عامل گسترش شیوع کرونا شده است.

رعایت ۶۰ درصدی پروتکل‌ها

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر در رتبه سوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا قرار دارد اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم اهتمام بیشتری به رعایت پروتکل‌ها داشته باشند.

سعید کشمیری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بوشهر را ۶۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در بانک‌های استان میزان استفاده از ماسک ۹۷ درصد و فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در ادارات و سازمان‌های فعال در استان بوشهر ۹۶ درصد از ماسک استفاده می‌شود، میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات را ۹۰ درصد عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تصریح کرد: در صورتی که مردم از ماسک استفاده نکرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند شاهد گسترش شیوع کرونا و فعال بودن زنجیره انتقال آن خواهیم بود.

ترغیب شهروندان برای اجرای شیوه‌نامه‌های کرونا

یکی از اقدامات تأثیرگذاری که می‌توان نقش مهمی را در رعایت دستورالعمل‌های کرونایی داشته باشد، تشویق و ترغیب مردم به رعایت مسائل بهداشتی که از این طریق بتوان زنجیره انتقال را قطع کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: در راستای تشویق و ترغیب مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سواحل و اماکن پرتردد استان، طرح آخرین حلقه با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد استان اجرایی می‌شود.

محمد مظفری افزود: در این طرح که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و ادارات و شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های استان بوشهر اجرا خواهد شد، سازمان‌های مردم نهاد استان با استقرار در سواحل استان و مکان‌های پرتردد به کسانی که شیوه نامه‌های کرونا از جمله ماسک زدن را رعایت نمی‌کنند آموزش‌های لازم داده خواهد شد.

عدم فاصله‌گذاری اجتماعی در ساحل بوشهر

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه در بیشتر ادارات و اصناف استان شیوه نامه‌ها به نحو مطلوبی اجرامی شود متأسفانه در سواحل استان به علت شلوغی و تراکم جمعیت و عدم رعایت فاصله گذاری شاهد وضعیت خوبی نیستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر همه شهروندان باید با سازمان‌های مردم نهاد همکاری کنند.

وی هدف این طرح را آشنا کردن افراد با علائم، عوارض و پیامدهای ویروس کرونا، تشویق و ترغیب عموم به استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، افزایش سطح سلامت جامعه با رعایت بهداشت و به‌ویژه استفاده از ماسک، آشنایی جامعه هدف با آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در اثر رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست.

فعالیت سمن‌ها در ساحل استان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار بوشهر اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر از اولین روزهای شیوع کرونا در کنار کادر درمان و مدیریت استان برای خدمت به مردم و جامعه فعالیت کردند.

وی افزود: اجرای این طرح به وسیله سازمان‌های مردم نهاد و استقرار نیروهای داوطلب مردمی در سواحل و مکان‌های پرتردد برای اقناع و آموزش شهروندانی که حاضر به رعایت شیوه نامه‌ها نیستند، می‌تواند کمک شایانی به پیشگیری از آمار مبتلایان و مرگ و میرها باشد.

مظفری تاکید کرد: این طرح با نظارت فرمانداران شهرستان‌های استان و با مشارکت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در همه سواحل و مکان‌های پرتردد استان از این هفته آغاز خواهد شد.

قطع زنجیره کرونا با همکاری مردم

استاندار بوشهر اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال کرونا و کاهش بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از آن است.

عبدالکریم گراوند تصریح کرد: در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی شاهد فوت بسیاری از عزیزانمان خواهیم بود.

وی روند افزایشی ابتلاء به کرونا و بستری در بیمارستان‌ها را رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و اضافه کرد: برای مدیریت بهتر کرونا همه بخش‌های جامعه باید در این زمینه همکاری و مشارکت کنند.

احتمال تعطیلی ساحل بوشهر

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای کنترل موج سوم کرونا ادامه داد: به منظور کنترل هر چه بیشتر بیماری و کمک به باز توانی بیمارستان‌ها و آماده کردن امکانات بیمارستانی محدودیت‌هایی اعمال شده است.

گراوند در ارتباط با وضعیت رعایت پروتکل‌ها در ساحل بوشهر خاطرنشان کرد: تا زمانی که وضعیت بیماری کرونا به این صورت روند افزایشی دارد چادر زدن در پارک‌ها و کنار سواحل این استان همچنان ممنوع است.

وی رعایت فاصله اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را پیش‌نیاز باز بودن سواحل استان دانست و بیان کرد: در صورتی که مردم به این مسائل بی‌توجهی کنند مجبور به بستن سواحل استان خواهیم بود.

مردم نقش مهمی در کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا دارند و آموزش و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال کرونا خواهد داشت.


برچسب ها: #کرونا
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا