جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 30126
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری آن را فاجعه خواند و تاکید کرد که باید این فاجعه علت‌یابی شود و در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 22 مهر 1399 - 18:22

ایسنا؛ چند روز گذشته خبری درباره‌ی خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله در بندر دیر بوشهر با طناب دار منتشر شد که حرف و روایات مختلفی درباره علت خودکشی این نوجوان وجود دارد، عده‌ای علت را فقر و گروهی دیگر عدم دسترسی به تلفن هوشمند برای اتصال به سامانه شاد و تحصیل به صورت آنلاین می‌نامند که هنوز علت دقیق این خودکشی مشخص نشده است. البته آموزش و پرورش خودکشی این دانش آموز به دلیل دسترسی نداشتن به تلفن همراه و کلاس‌های مجازی را رد کرده و گفته از فروردین‌ماه یک گوشی توسط مدیر مدرسه در اختیار او قرار داده شده و تا آخرین ساعات قبل از اقدام به خودکشی نیز در شبکه شاد فعالیت داشته است.

روابط عمومی آموزش و پرورش دیر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «دلیل خودکشی دانش‌آموز دیری عدم دسترسی به تلفن همراه نبوده است».

در واکنش به خودکشی این دانش‌آموز احمد نادری – رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی – در صفحه توییتر خود نوشت:

« پدیده خودکشی آنهم برای یک دانش آموز ۱۱ ساله فاجعه است و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم. این فاجعه باید به درستی علت‌یابی شود تا در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم.

‏خدا به خانواده این دانش آموز صبر عنایت کند.

‏حتما علت دقیق آنرا پیگیر خواهم بود.»

همچنین این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توییت دیگری با اشاره به طرح تهیه شده برای تکلیف دولت جهت تامین سه میلیون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت نوشت:

« طرح دوفوریتی تهیه سه میلیون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت را حدود یک ماه پیش تهیه و با جمع آوری حدود ۴۰ امضا سابمیت کردم. اعلام وصول شده و در نوبت قرار دارد.

‏مطابق این طرح دولت مکلف خواهد شد از محل های بودجه ای مشخص شده، سه میلیون ابزار تهیه و در اختیار آنان قرار دهد.»

حدود یک ماه پیش نادری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی برای دسترسی دانش آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند جهت آموزش در فضای مجازی خبر داده بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا