شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 30118
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: برای تشویق و ترغیب مردم به رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در سواحل و اماکن پرتردد این استان طرح “آخرین حلقه” با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد اجرا می‌شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 22 مهر 1399 - 14:15

ایرنا؛ محمد مظفری در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر گفت: در این طرح که با مشارکت اداره‌ها و شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های استان بوشهر اجرا می‌شود، سازمان‌های مردم نهاد این استان با استقرار در سواحل و مکان‌های پرتردد به کسانی که شیوه‌نامه‌های کرونا از جمله ماسک زدن را رعایت نمی‌کنند  آموزش‌ می‌دهند.

 

طرح آخرین حلقه در بوشهر اجرا می‌شود

وی بیان کرد: با وجود اینکه در بیشتر  اداره‌ها و اصناف استان بوشهر شیوه نامه‌ها به نحو مطلوبی اجرا می‌شود، ساحل این استان به علت شلوغی و تراکم جمعیت و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی  وضعیت خوبی ندارد.

 

مظفری هدف این طرح را آشنا کردن افراد با علایم، عوارض و پیامدهای ویروس کرونا، تشویق و ترغیب عموم به استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزایش سطح سلامت جامعه با رعایت بهداشت و بویژه استفاده از ماسک، آشنایی جامعه هدف با آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در اثر رعایت‌ نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: برای رسیدن به هدف‌های مورد نظر همه شهروندان باید با سازمان‌های مردم نهاد همکاری کنند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد این استان از اولین روزهای شیوع کرونا در کنار کادر درمان و مدیریت استان برای خدمت به مردم و جامعه فعالیت کرده‌اند افزود: اجرای این طرح  توسط سمن‌ها و استقرار نیروهای داوطلب مردمی در سواحل و مکان‌های پرتردد برای اقناع و آموزش شهروندانی که حاضر به رعایت شیوه نامه‌ها نیستند، می‌تواند کمک شایانی به پیشگیری از آمار مبتلایان و مرگ و میرها باشد.

 

وی تاکید کرد: این طرح با نظارت فرمانداران و با مشارکت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در همه سواحل و مکان‌های پرتردد استان از این هفته آغاز خواهد شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا