جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 30113
تعداد نظرات: ۰

باوجود اعلام آموزش و پرورش بوشهر مبنی بر دسترسی دانش آموز ۱۱ ساله شهرستان دیر به شبکه شاد و ادعای خانواده وی مبنی بر اینکه هیچ گوشی یا تبلتی برای تحصیل فرزندشان دریافت نکرده‌اند، دادستان این شهر شرق استان ساحلی کشور از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت و انگیزه این حادثه خبر داد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 22 مهر 1399 - 12:10

ایرنا؛ شبکه آموزشی شاد از اوایل امسال و به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور با هدف آموزش مجازی دانش آموزان سراسر کشور راه اندازی شد تا به دلیل تبعات ناشی از تعطیلی مدارس، دانش آموزان از تحصیل باز نمانند. بر اساس آمارهای وزارت آموزش و پرورش بیش از ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در شبکه شاد مشغول به تحصیل هستند.

سایه ابهام بر سر علت مرگ دانش‌آموز بوشهری

با این حال روز گذشته (بیستم مهر ماه) خبری مبنی بر خودکشی دانش آموز پسر ۱۱ ساله دیری به دلیل نداشتن تلفن همراه در فضای مجازی استان بوشهر منتشر شد که بین کاربران بازتاب داشت و به دنبال آن صبح امروز آموزش و پرورش استان بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخبار منتشر شده مبنی بر خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله اهل شهرستان دیر این استان بدلیل دسترسی نداشتن به تلفن همراه و کلاس‌های آموزش مجازی صحت ندارد.

در این اطلاعیه تاکید شده بود: بر اساس «اعلام آموزش و پرورش شهرستان دیر و تحقیق و بررسی‌های میدانی و مستندات جمع آوری شده، متوفی از روز بازگشایی مدرسه‌ها در ۱۵ شهریورماه تا روز حادثه بنا به درخواست ولی دانش‌آموز بدلیل شرایط کرونایی در مدرسه حضور نداشته و آموزش خود را از طریق شبکه شاد پیگیری می‌کرده‌ است و در این مدت با استفاده از تلفن همراهی که مدیر مدرسه با هزینه شخصی در فروردین ماه ۹۹ به وی اهدا کرده بود تا آخرین ساعت روز حادثه در سامانه شاد به صورت فعال و در کلاس‌های درس مجازی آنلاین شرکت داشته‌ است.»

در این ارتباط مادر مرحوم «سید محمد موسی زاده» روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: فرزندم هیچ گوشی و تبلتی از آموزش و پرورش دریافت نکرده بود و آنها نباید به عموم مردم اعلام کنند که این حادثه بخاطر گوشی نبوده‌ است.

فاطمه نجار افزود: اعلام آموزش و پرورش مبنی بر اینکه گوشی تلفن همراه به ما تحویل داده‌ است، واقعیت ندارد و ما تاکنون هیچ گوشی و تبلتی از آموزش و پرورش دریافت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فرزندانم به پدر و مادرشان علاقه زیادی دارند، از مردم، رسانه‌ها و فضای مجازی خواست که از بیان هرگونه مطلبی درباره این حادثه خودداری کنند و همچون گذشته که پیگیر وضعیت ما نبودند اکنون نیز در این ارتباط، مطالب غیر واقعی منتشر نکنند و انصاف داشته باشند.

نجار ادامه داد: فرزندم اهل نماز و مسجد بود و در مراسم دینی همراه خودم می‌آمد و در مدت هشت ماه در فضای مجازی (شاد) مدرسه درس می‌خواند و تکلیف‌های خود را مرتب انجام می‌داد.

«سید عادل موسی زاده» پدر این دانش آموز نیز در این باره گفت: محمد دانش‌آموز پایه پنجم دبستان شهید باهنر شهر دیر بود.

وی افزود: دارای یک همسر و سه فرزند و زیر نظر بهزیستی دیر مستمری بگیر هستم و وضع مالی خوبی ندارم اما با این وضع هر چه در توانم بوده برای خانواده‌ام کم نگذاشته‌ام.

وی گفت: فرزندم تنها یک گوشی داشت که خودم برایش خریداری کرده بودم و با آن تکلیف‌های مدرسه اش را انجام می داد تا اینکه در روزهای اخیر این گوشی خراب شد و از من خواست گوشی نو برایش تهیه کنم که قول دادم در اولین فرصت برای او خریداری کنم.

موسی زاده ادامه داد: با اینکه مدرسه هم اعلام کرد که برای دانش‌آموزان تبلت خریداری می‌کنیم اما تاکنون هیچ گوشی و تبلتی از مدرسه دریافت نکرده‌ایم .

وی افزود: اگر چه محمد هر روز درخواست خرید گوشی نو و تبلت داشت اما هنوز برای ما انگیزه این اقدام فرزندم مشخص نشده که او برای چه دست به خودکشی زده ‌است‌.

در این ارتباط «علی یزدانی پور» دادستان شهرستان دیر نیز به ایرنا گفت: پرونده حادثه مرگ دانش‌آموز مدرسه شهید باهنر این شهر در شعبه بازپرسی دیر تشکیل شده و علت و انگیزه این حادثه در دست بررسی است.

علی یزدانی پور اظهار داشت: هنوز علت مرگ این دانش‌آموز معلوم نیست و پزشکی قانونی نظر خود را اعلام نکرده‌است؛ البته تحقیقات برای مشخص شدن علت و انگیزه این حادثه در دست انجام است و دستور دفن جسد روز گذشته صادر شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا