سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 30017
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه “شش‌هزار واکسن آنفلوآنزا در مرحله نخست میان گروه‌های هدف توزیع شد” گفت: با ورود محموله دوم در این هفته، سالمندان و کودکان زیر ۶سال علیه بیماری آنفلوآنزا واکسینه می‌شوند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 19 مهر 1399 - 22:18

سعید کشمیری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه “۶۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد” اظهار داشت: در این راستا از امروز محدودیت‌هایی در بخش‌های مختلف برای کاهش بیماران و بستری‌های کرونایی در این شهرستان‌ها اعمال شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر وضعیت استان در حوزه ویروس کرونا را شکننده دانست و بیان کرد: اگر در عرصه مقابله با ویروس کرونا بیشتر رعایت شود از وضعیت فعلی خارج می‌شویم و وضعیت مطلوب‌تر می‌شود.

وی، با بیان اینکه اگر دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کرونا رعایت نشود وضعیت ابتلا به کرونا و فوتی‌ها افزایش می‌یابد گفت: با توجه به محدودیت‌های یک هفته‌ای که از امروز اعمال شده انتظار می‌رود وضعیت استان بوشهر تا پایان هفته مقداری بهتر شود و از میزان ابتلا و بستری‌ها بیماران در بیمارستان‌ها کاسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تعداد فوتی‌های کرونایی به میزان بستری‌ها در بیمارستان‌ها بستگی دارد چراکه هر چه تعداد بستری‌ها بیشتر شود میزان فوتی‌ها هم افزایش می‌یابد.

کشمیری تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این بخش ۴۰ نفر بستری هستند که ۱۷ نفرشان در شرایط حاد قرار دارند وبا کمک دستگاه مصنوعی تنفس می‌کنند.

وی، از مردم استان بوشهر در خواست کرد تمام پروتکل‌های بهداشتی از جمله شستشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، پرهیز از حضور در اجتماعات، مراسم‌ها، جلسات پرتجمع و دورهمی‌ها را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در راستای اعمال محدودیت‌ها از امروز همه کلاس‌های آموزشی در دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها در شش شهرستان با وضعیت قرمز استان بوشهر تعطیل شده و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه میزان ابتلا به کرونا افزایش یافته است افزود: باید مردم بیشتر رعایت برای مقابله با کرونا و مصون ماندن از ابتلا به این ویروس انجام دهند.

کشمیری، وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیلم، گناوه، دشتی و تنگستان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از امروز به مدت یک هفته محدودیت‌هایی شامل ارائه فعالیت‌های در فضای مجازی در تمامی آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس ، تعطیلی استخر‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر، ‏تالار‌های پذیرایی، مساجد و مصلی‌ها اعمال می‌شود.

وی، با بیان اینکه برگزاری هرگونه اجتماعات و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ‏ورزشی پربرخورد مانند کشتی، کاراته، جودو  ممنوع است گفت: فعالیت کافه، قهوه‌خانه و چای‌خانه‌ها ممنوع  است و تا پایان هفته فعالیت رستوران‌ها و مراکز فروش غذا در همه نقاط استان بوشهر به شکل بیرون بر ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به توزیع واکسن آنفلوانزا پرداخت و تصریح کرد: محموله  نخست واکسن آنفلوانزا در استان بوشهر میان زنان باردار، جانبازان شیمیایی و بالای ۷۰ درصد ، بیماران خاص مانند پیوند کلیه، دیالیز و برخی از کارکنان بهداشت و درمان که با بیماران تنفسی ارتباط مستقیم دارند توزیع شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه “محموله دوم واکسن آنفلوآنزا این هفته وارد استان بوشهر می‌شود” افزود: با عرضه این محموله سالمندان و کودکان زیر شش سال علیه بیماری آنفلوآنزا واکسینه می‌شوند.

کشمیری، با بیان اینکه محموله سوم واکسن آنفلوآنزا در آینده وارد استان بوشهر می‌شود تصریح کرد: محموله سوم واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و بین گروه‌های هدف مانند شیمی‌درمانی‌ها، بیمارانی که تومور یا سرطان دارند و یا پرتودرمانی شده‌اند و سالمندان توزیع می‌شود.

وی، تعداد محموله‌های واکسن آنفلوآنزا را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر محموله شش هزار واکسن آنفلوانزا در نظر گرفته شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا