جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 29968
تعداد نظرات: ۰
تاریخ انتشار: شنبه ، 15 آذر 1399 - 14:48

وحید امیر – به لطف خداوند متعال به پنجاهمین شماره هفته‌نامه‌ی «عصر بوشهر» رسیدیم و طی مدت ۱۸ ماه توانستیم پنجاهمین شماره را به صورت مستمر منتشر نماییم.

در ابتدا دغدغه‌ها و مشکلاتی که مانع از شروع می‌شد ذهن بنده و همکارانم را سخت مشغول کرده بود؛ به طوری که با نگاهی اجمالی به موانع و مشکلات و چالش‌ها، نمی‌توانستیم عمر رسانه‌ای خویش را طولانی متصور شویم.

در این یادداشت به شما مخاطبان و همراهان گرامی هفته‌نامه عصر بوشهر خواهیم گفت که چگونه شروع کردیم و به اینجا رسیدیم؛ با هر سختی که بود آغاز کرده و عهد بستیم آبرو و اعتبار خویش را در راستای بالندگی و پیشرفت استان به کار گیریم. یکی از دغدغه‌های اصلی ما این بود که سبک جدیدی از فعالیت رسانه‌ای را در استان نهادینه کنیم تا با جریان‌سازی بتوانیم توان خویش را در مرتفع ساختن مشکلات استان به کار ببندیم.

تا اینجای کار مشکلات و نواقص را بدون رودربایستی و تعارف و صراحتاً به مسئولان استانی و کشوری انتقال دادیم و به مردم به طور واضح اعلام کردیم که جز منافع شما به چیز دیگری دل نبسته‌ایم و در این مسیر حاضریم تبعات سنگینی را تحمل کنیم.

از مشکلات، تهدیدها، تطمیع‌ها و مانع تراشی‌ها هر چه بگویم ملموس نیست و زمانی به طور کامل قابل درک است که در بطن فعالیت رسانه‌ای باشید تا ببینید که چگونه اصحاب قدرت سینه سپر کرده و پیش روی شما خواهند ایستاد.

هر شماره که از نشریه بیرون آمده حضوری و غیرحضوری ما را به باد توهین و تهمت و انتقاد گرفته و از هر تهدیدی جهت عقب‌نشینی ما دریغ نکرده‌اند، اما امروز خوشحالیم که به لطف پروردگار و اراده خستگی‌ناپذیر همکارانم، همه این مشکلات و تهدیدها نتوانستند کوچک‌ترین خدشه‌ای در پیگیری مطالبات مردم داشته باشند.

به خوبی فهمیده بودیم که صدای‌ مردم واضح و صریح به گوش مسئولان نمی‌رسد لذا راهی نداشتیم جز اینکه در گرما و شرجی عصر بوشهر، تریبون و صدای مردم عزیزمان باشیم.

 

بارها، حتی از سوی دوستان مورد شماتت و نصیحت قرار گرفتیم که درباره مشکلات و کمبودهای استان به تندی نقد می‌کنید و با این فرمان جلو رفتن، کار دستتان خواهد داد یا به زبان دیگر سرتان را به باد خواهید داد.

قطعاً اینگونه هشدار‌ها و فشارها بر ادامه کارمان تاثیر منفی می‌گذاشت امّا هدف و رسالت ما مشخص بود و چاره ا‌ی نداشتیم جز این که از خود بگذاریم تا بتوانیم گرهی از مشکلات و دردهای مردم را باز کنیم و آنچه خستگی را از تنمان رفع می‌کرد پیگیری مشکلاتی بود که بر صفحات هفته‌نامه نقش می‌بست و در نهایت با هر بدبختی که بود ترتیب اثر داده میشد.

به اهالی زر و زور اعلام می‌کنیم ما راهمان را ترسیم نموده‌ و در راستای رسیدن به هدفمان که همانا خرسندی مردم است، رسالت‌مان را به هیچ درهم و دیناری نمی‌فروشیم. کوچکترین کم‌کاری و قصوری  ببینیم در شماره‌های بعدی مصمم‌تر و قوی‌تر از گذشته آن را فریاد خواهیم زد و در این راستا با احدی تعارف نخواهیم داشت.

معتقدیم از کم‌کاری و ناتوانی برخی مدیران است که استان بوشهر به این روز افتاده و در این سال‌ها به حق و جایگاه واقعی خود نرسیده، لذا اصحاب قدرت انتظار نداشته باشند که کرنش کرده و با زبان نرم سخن بگوییم.

هفته‌نامه عصر بوشهر به راحتی به پنجاهمین شماره خود نرسیده است؛ آنچه امروز شما مخاطبان عزیز شاهد آن هستید نمایشی از ایستادگی همکاران و دوستان قلم به دستی بوده است که با شجاعت، شهامت و بدون درآمد، عشق بی‌پایان خود به استان ثروتمند امّا محروم بوشهر را به تصویر کشیده‌اند.

حضور یکایک همکاران و دوستانم نشان از عشق‌ورزی به حرفه و تخصص‌شان است که به نوبه خود از این حضور ارزشمندشان قدردانی و تشکر می‌کنم و قطعاً در غیاب آنها هفته‌نامه عصر بوشهر چیزی کم خواهد داشت.

ما به افق‌های آینده چشم دوخته‌ایم و معتقدیم راز جاودانه شدن یک رسانه آثار ماندگاری است که از خود به جای می‌گذارد و آثار ما زمانی ماندگار خواهند شد که بتوانیم بدون چشمداشت و فارغ از هر گونه تهدید و تطمیع، فقط و فقط مشکلات و کاستی‌های مردم را تا حصول نتیجه انعکاس دهیم.

خوشبختانه تاکنون اکثر مسائلی که در قالب یادداشت، مقاله، گفتگو، گزارش، خبر و نقد به آن پرداخته‌ایم، نتیجه‌بخش بوده و به لطف دعای شما توانستیم جلوی مسیرهای اشتباهی که به غلط در استان بنا شده بودند را بگیریم.

 

امید است که این نشریه همچنان با قدرت ادامه داده و از این نسل به نسل بعدی برسد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا