پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29905
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۳۰ کیلومتر از راه آهن بوشهر- شیراز در محدوده استان بوشهر آغاز شده و زیرسازی ۱۰۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است.

تاریخ انتشار: جمعه ، 18 مهر 1399 - 03:16

خیرالله خادمی در سفر به استان بوشهر به همراه گراوند استاندار بوشهر، رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس و جمعی از مسئولان محلی از جاده کنار تخته دالکی، زیر گذر سعدآباد آبپخش و محور اهرم برازجان بازدید کرد.

 

او گفت: امسال طرح چهارخطه تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته در استان فارس به عنوان یکی از گلوگاه‌های مهم ترافیکی افتتاح می‌شود که تاثیر آن برای استان بوشهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کریدور جنوب کشور در ۴ استان ساحلی قرار دارد و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر از طول این کریدور بزرگ از شلمچه تا گواتر در استان بوشهر واقع شده است.

خادمی ادامه داد: ۱۴۰ کیلومتر از کنارگذر‌های شهر‌ها در کریدور جنوب کشور از این مسیر مانده است، که ۶۰ کیلومتر آن حدفصل اهرم تا برازجان و بخشی هم در ورودی دیلم است که تا سال بعد تکمیل و تمام محور‌های اصلی استان چهار خطه می‌شود.

او عنوان کرد: در کشور در بخش بزرگراهی ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مسیر در حال اجراء است، نزدیک به ۳ هزار کیلومتر آن در اولویت نخست قرار دارد که امید می‌رود تا پایان دولت ۱۷۰۰ کیلومتر آن تکمیل و تحویل شود وبخش زیادی از شبکه‌های مواصلاتی کشور به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: محور ریلی شیراز به بوشهر در اولویت نخست قرار دارد و استاندار بوشهر، مسئولان و نمایندگان استان در مجلس پیگیر آن هستند.

خادمی گفت: مسیر ریلی شیراز به بوشهر با طول ۴۵۰ کیلومتر باید اجرا شود که از سمت فارس ۱۰۰ کیلومتر انجام شده و در استان بوشهر حدود ۱۳۰ کیلومتر آغاز شده که زیرسازی ۱۰۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۳۰ کیلومتر دیگر در حال اجرا است.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا