جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 29894
تعداد نظرات: ۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت بالاترین میزان بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستان بوشهر خبر داد.

تاریخ انتشار: جمعه ، 18 مهر 1399 - 07:50

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت بالاترین میزان بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستان بوشهر خبر داد و گفت: برای هفته آینده از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در استان بوشهر شده است.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه “بیشتر شهرهای استان بوشهر در مرحله قرمز کرونایی قرار دارد” بیان کرد: شرایط کرونا در استان بوشهر شکننده است چراکه شهرستان‌های استان بوشهر در حالت قرمز و هشدار قرار دارد و هرگونه بی‌احتیاطی سبب بیماری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بالاترین میزان بستری کرونایی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ثبت شده و آمار کرونایی‌ها رو به افزایش است؛ تأکید کرد: بهبود وضعیت به  رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بستگی دارد.

وی خبر داد: برای اعمال محدودیت‌ها در استان بوشهر با توجه به افزایش بیماران کرونایی به ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با موافقت  ستاد ملی مقابله با کرونا ، محدودیت‌های جدید کرونایی از روز شنبه در  استان بوشهر اعمال می‌شود.

کشمیری تصریح کرد: درخواست شده که تمام مدارس آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه غیرحضوری شود و رستوران‌ها تنها غذای بیرون‌بر ارائه کنند.

وی، تعطیلی سینماها، تئاترها، مدارس شبانه‌روزی، سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و مراکز مشابه را از دیگر محدودیت‌ها دانست و افزود: با تصویب این پیشنهادات در ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌ها یک هفته‌ای در استان بوشهر  از روز شنبه اعمال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها تصریح کرد: دورهمی‌ها، تجمعات، برگزاری مراسم‌ها ممنوع است که مردم باید در این راستا کمک کنند تا ضمن شکستن زنجیره انتقال کرونا، شاهد فروکش شدن بیماری باشیم.

کشمیری تأکید کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود به تدریج بیماری و اپیدمی کرونا کاهش می‌یابد.

جان باختن دو کرونایی دیگر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با ثبت ۲ مورد فوتی جدید، مجموع جان باختگان کرونا در استان به ۶۲۳ نفر ‏رسید.

دکتر سعید کشمیری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۳۳۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او عنوان کرد: دو بانوی ۷۵ و ۷۷ ساله روز چهارشنبه ۱۶ مهر فوت شده‌اند که تست کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا