پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 29891
تعداد نظرات: ۰

صدای استات : فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش لپ تاپ در سایت دیوار، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

تاریخ انتشار: جمعه ، 18 مهر 1399 - 07:47

سرهنگ فرهاد آراوند گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آنان در سایت دیوار، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و مشخص شد که فردی ناشناس با درج آگهی فروش لپ تاپ با قیمت ارزان و وسوسه انگیز در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از مالباختگان کرده و پس ازآن سیم کارت خود را تعویض و دوباره با هویت دیگری اقدام به درج آگهی جدید وکلاهبرداری با همان روش کرده است.

او افزود: پس از مشخص شدن هویت اصلی متهم، مأموران پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی او را در عملیاتی غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان دستگیر و تعدادی ادوات و تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی از او کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی دشتستان به شهروندان توصیه کرد: در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشته باشند که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در ورای این تبلیغات، افراد شیادی قصد کلاهبرداری داشته باشند.

آراوند عنوان کرد: عده‌ای از کاربران تصور می‌کنند اگر فروشنده شماره حساب و یا شماره تلفن و نشانی خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد، اما این تصور اشتباه است، زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرار گرفته باشد و همچنین توصیه می‌شود تا قبل از رویت و تحویل کالا و اجناس مورد معامله در فضای مجازی، از پرداخت هر وجهی تحت عناوین بیعانه و پیش‌پرداخت خودداری کنند.

فرمانده انتظامی دشتستان بیان کرد: درگاه پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند. همچنین شماره تماس ۰۷۷۲۱۸۳۰۱۳۹ آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا