پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29885
تعداد نظرات: ۰
رییس سازمان فرهنگی شهرداری خبر داد:

مدتیست با افزایش فوتی ها کرونا، نصب بنرهای تصاویر درگذشتگان در سر کوچه ها و پیاده روی خیابان های اصلی بوشهر افزایش یافته است، موضوعی که انتقاد بسیاری از شهروندان را در پی داشته است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 16 مهر 1399 - 15:11

بی‌ شک اولین بازخورد چنین تصاویری، رواج پدیده غم و اندوه و افسردگی اجتماعی است، آن‌ هم در جامعه‌ ای که به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی و فقر، بیش از هر زمان دیگر تشنه امید و نشاط اجتماعی است.

در همین حال، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر خبر داد: به دلیل اعتراض شهروندان، نصب بنرهای تصویر تسلیت و اعلامیه‌های ترحیم دارای ابعاد بزرگ در این شهر ممنوع است.

احمد بارگاهی با اشاره به نقش این بیلبوردها در شیوع افسردگی در بین مردم افزود: در هفته‌های اخیر بارها نسبت به نصب بنرهای تسلیت اعتراض‌هایی توسط شهروندان به سازمان فرهنگی شهرداری رسیده‌است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این روزها مردم از مشکلات متعدد رنج می‌برند، مشاهده تصاویر درگذشتگان آن هم به تعداد زیاد و در ابعاد بزرگ در سطح شهر، چیزی جز افزایش غم و ناراحتی مردم را در پی نخواهد داشت.

بارگاهی ادامه داد: از همشهریان تقاضا داریم در این ارتباط همکاری لازم را با سازمان فرهنگی شهردرای داشته باشند.

وی افزود: محیط عمومی متعلق به شخص نیست و شهروندان عزادار نیز به‌منظور احترام به حقوق سایر افراد جامعه باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشند زیرا سایر شهروندان با دیدن این تصاویر غمگین و آزرده می‌شوند.

وی با اشاره به الزام کانون‌های تبلیغاتی به چاپ نکردن بنرهای تسلیت و ترحیم ادامه داد: در وهله اول از شهروندان درخواست شده از نصب بنر درگذشتگان و آگهی ترحیم در سطح شهر خودداری کنند اما از امروز واحد زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر نیز نسبت به جمع‌آوری بنرهای نصب شده اقدام خواهد کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا