جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 29849
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۷۲ درصد مرگ‌های اتفاق افتاده در این شهرستان به علت بیماری کووید ۱۹ مربوط به گروه سالمندان بوده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 16 مهر 1399 - 09:15

باشگاه خبرنگاران / احمد آخوندی با هشدار به گروه سالمندان برای توجه به توصیه‌ها و رعایت اصول بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس بیان کرد: میانگین سنی فوت‌شدگان این بیماری در شهرستان دیر ۶۶ سال و میانگین سنی مبتلایان ۴۱ سال است.

او افزود: ۸۱ درصد مبتلایان مربوط به گروه سنی صفر تا ۵۹ سال و ۱۹ درصد مربوط به گروه سنی سالمندان یعنی ۶۰ سال به بالا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر ادامه داد: با وجود اینکه ۱۹ درصد بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند، اما مرگ‌ومیر در این گروه سنی بالاست و ۷۲ درصد مرگ‌های اتفاق افتاده مربوط به این گروه سنی است که بسیار نگران‌کننده است.

آخوندی همچنین اشاره کرد: از ۳۰۸ فرد مراجعه‌کننده به شبکه بهداشتی و درمانی شهرستان دیر که آزمایش کووید آن‌ها مثبت گزارش‌شده است، ۴۱ درصد آن‌ها بستری شدند و بقیه دوره درمان خود را در منزل و قرنطینه خانگی سپری کرده‌اند.

او عنوان کرد: ۳۶ درصد موارد بستری مربوط به گروه سالمندان بود از این میزان ۴۰ درصد آن‌ها به دلیل شدت و وخامت بیماری جان خود را از دست دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: ۶۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان دیّر را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که ۷۲ درصد از فوت‌شدگان مرد و ۲۸ درصد زن بوده‌اند.

آخوندی شرکت مردم در دور همی‌های خانوادگی، مراسم ترحیم و عروسی، تجمعات در فضا‌های متراکم و مراکز خرید و استفاده نکردن از ماسک را از عوامل گسترش و انتشار ویروس کرونا برشمرد و گفت: مردم بارعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی منظم دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضروری شهری و برون‌شهری در مبارزه با این ویروس یاریگر حوزه سلامت و مدافعان سلامت باشند.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا