پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 29607
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : بزرگ‌ترین صندوق امانات بانکی استان بوشهر روز شنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی از جمله معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بانک ملی شعبه گلشن بوشهر افتتاح شد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 13 مهر 1399 - 12:18

به گزارش روابط عمومی اداره امور شعب بانک ملی استان بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این آیین گفت: در راستای تحقق حقوق شهروندی بانک‏های این استان باید احداث صندوق امانات را در اولویت کار خود قرار دهند.
مجید خورشیدی افزود: از زمان احداث صندوق امانات بانکی این موضوع یکی از کمبودهای استان بوشهر محسوب می‌‏شد که بانک ملی در استان بوشهر گام بزرگی در این راستا برداشته است.  وی بیان کرد: صندوق امانات بانکی از جمله حقوق شهروندان است چراکه آنها حق دارند از سوی حاکمیت جای امنی برای نگهداری داشته‏‌های قمیتی آنها فراهم شود.خورشیدی افزود: در رسالت تکلیفی نیز حاکمیت موظف است تا در راستای حفاظت از دارایی‎های شهروندان گام اساسی بردارد.
وی یادآور شد: جمع این حقوق شهروندی و تکلیف حاکمیت در خصوص صندوق امانات بانکی بخوبی محقق شده است.خورشیدی اظهار کرد: صندوق امانات بانکی همچنین منجر به کاهش سرقت از منازل می‏‌شود  چراکه اگر سارقان از وجود وسیله قیمتی در منزل خبر نداشته باشند اقدام به سرقت از منازل شهروندان نمی‌کنند. وی گفت: حال که بانک ملی در استان برای این مهم گام برداشته شایسته است سایر بانک‎ها نیز حتی المقدور از منابع داخلی خود برای احداث این صندوق‎ها اقدام کنند.  خورشیدی اظهار کرد: امید است شهروندان با استقبال از این صندوق‎ها به همکاران امنیتی و انتظامی برای تامین امنیت بهتر کمک کنند.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان بوشهر گفت: صندوق امانات این بانک در شعبه گلشن بوشهر در فاز نخست با یکهزار و ۲۲۲ صندوق و در ۴۷ بلوک احداث شده و قابلیت افزایش آن در فاز دوم تا سقف سه هزار صندوق نیز وجود دارد.
داریوش زراعتگر افزود: دیوار و سقف این محیط پیش بینی شده برای صندوق‎ها ضد انفجار و حریق است.
وی ادامه داد: برای سایر شهرستان‏های استان از جمله گناوه، دیلم، خورموج و کنگان نیز احداث صندوق امانات بانکی پیش بینی شده و در برخی از این شهرستان‏ها تا پایان سال صندوق امانات بانکی در شعبه مرکزی شهرستان آماده افتتاح می‎شود.
زراعت‎گر یادآور شد: اندازه این صندوق‌‎ها در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ تعریف شده که هزینه نگهداری اشیا و اسناد در این صندوق‎ها به ترتیب ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار، ۲میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴ میلیون ۵۰۰ هزار ریال برای مدت یکسال است.
وی افزود: شهروندان برای استفاده از این صندوق‏ها باید به ترتیب ۱۲، ۱۸ و ۳۶ میلیون ریال ودیعه نزد بانک بگذارند.

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا