سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29334
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۲ ایستگاه آتش نشانی در این استان فعال و در حال خدمات رسانی هستند اما برای رسیدن به شرایط ایده‌آل ۳۰ ایستگاه دیگر نیاز است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 8 مهر 1399 - 12:38

حمید بردستانی در گفت‌و گو با ایرنا بیان کرد: بیشتر نیاز استان بوشهر به ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی، ایستگاه‌های دوم و سوم در شهرستان‌هایی است که با رشد جمعیت و ایجاد نیاز همچنان یک ایستگاه دارند.

وی افزود: با توجه به جمعیت شهری ۸۴۰ هزار نفری استان بوشهر به طور میانگین هر ایستگاه به ۲۰ هزار نفر خدمت رسانی می‌کند که نیاز است جمعیت زیر پوشش هر ایستگاه به حدود ۱۲ هزار نفر کاهش یابد.

بردستانی با بیان اینکه پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در استان بوشهر متوازن و یکسان است، اضافه کرد: با این حال مولفه وسعت جغرافیایی و میزان مخاطرات نیز در این مساله مورد توجه است و جمعیت به تنهایی تعیین کننده میزان نیاز نیست.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر بیان کرد: هر چند تجهیزات در ایستگاه‌های آتش نشانی این استان به طور نسبی مطلوب است اما به علت فرسودگی و نوسازی مهم‌ترین نیاز در این بخش است که با توجه به هزینه بالای تجهیزات این بخش اعتبار بالایی می‌طلبد.

وی ادامه داد: واگذاری ۲۳ دستگاه تنفسی، ۵۵ عدد تجهیزات فردی و ۵۵ دست لباس آتش نشانی و ۲ خودرو نیمه سنگین از سهمیه اختصاصی سازمان شهرداری‌ها از سوی دفتر شهری به آباد تنگستان و خارگ از اقدامات صورت‌گرفته برای تقویت تجهیزاتی آتش‌نشانی این استان در سال جاری است.

بردستانی تاکید کرد: هر چند آتش‌نشانی در حوزه وظایف شهرداری جای می‌گیرد اما سایر دستگاه‌های استان بوشهر که از امکانات بهره‌مند بودند مانند پالایشگاه‌ها و اداره بندر نیز در کناز سازمان آتش‌نشانی شهرداری حضور داشته‌اند که امیدواریم این همراهی ادامه داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری بوشهر با اشاره به استخدام ۶۲ نیروی آتش نشان و راننده از طریق آزمون فنی و تخصصی و آغاز به کار آنها از ابتدای امسال گفت: در زمان حاضر ۴۱۲ نفر در آتش‌نشانی استان بوشهر مشغول خدمت هستند و نیروی ماهر کافی در اختیار ایستگاه‌ها قرار دارد.

وی اظهار کرد: با این حال سازمان آتش‌نشانی بر پیشگیری از حریق تاکید دارد و در این زمینه برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی را در در دستورکار قرار داده و به طور مرتب پیگیری می‌کند.

بردستانی عنوان کرد: راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات اعم از ساختمان استاندارد ۲ آشیانه، خودرو نیمه سنگین و نیروهای متخصص، آغاز عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی شهر بهارستان شهرستان جم و ایستگاه شماره ۲ بندر دیر با پیش بینی اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از پروژه‌های امسال برای تقویت این بخش است.

بردستانی افزود: یک ایستگاه در شهر خورموج با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و یک ایستگاه در شهر بادوله با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد نیز در دست اجرا است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا