جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 29258
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای هوا در استان بوشهر طی پائیز امسال خبر داد و گفت: میزان بارندگی در این فصل نیز کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 7 مهر 1399 - 11:32

مهر// فرج الله شکوهی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین مقدار بارش در سال زراعی گذشته با ۵۷۶.۷ در شهرستان کنگان و کمترین میزان با ۲۴۲.۹ میلیمتر مربوط به دیلم بود.

وی بیان کرد: مجموع بارش استان در سال زراعی گذشته، ۳۸۸.۲ میلیمتر بود که نسبت به میانگین بلند مدت استان ۴۴.۸ درصد و نسبت به سال زراعی ۹۸-۹۷ در حدود هفت درصد افزایش داشت.

تشریح مدل‌های اقلیمی

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: تحلیل نتایج به دست آمده از اغلب مدل‌های اقلیمی مورد استفاده در سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بارش استان در سه ماهه پاییز کمتر از بارش نرمال است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش استان بوشهر در فصل پاییز ۱۰۳ و میانگین بارش در این استان در ماه مهر ۱.۷ میلیمتر است خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی ماهانه انتظار می‌رود بارش در این ماه در حد میانگین یا اندکی کمتر از میانگین باشد.

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه میانگین بارش استان بوشهر در آبان ماه ۳۷.۵ میلیمتر است افزود: پیش بینی می‌شود آبان سال جاری در بیشتر نقاط این استان ۵ تا ۱۰ میلیمتر کمتر از میانگین باران ببارد.

افزایش دمای هوا

وی ادامه داد: میانگین بارش استان بوشهر در آذر ماه ۶۳.۴ میلیمتر است و میزان بارش آذرماه در شهرستان‌های دیلم و گناوه و بخش‌هایی از شمال و شرق دشتستان ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر کمتر از میانگین است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: میانگین بارش در سایر نقاط ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر و در بخش‌هایی از سواحل تنگستان، شهرستان‌های جم و عسلویه ۵ تا ۱۰ میلیمتر کمتر از میانگین پیش بینی شده‌است.

شکوهی پور ادامه داد: دمای هوا نیز در سه ماهه پاییز (مهر، آبان و آذر) پنج دهم تا یک درجه بیش از میانگین دمای هوا در فصل پاییز در استان بوشهر و ۲۴.۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا