جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 29085
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان بوشهر امروز با حضور دبیر فدراسیون بسکتبال و رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر برگزار شد و رضا رضازاده با کسب ۱۴ رأی مجدداً برای چهار سال دیگر به‌عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 31 شهریور 1399 - 13:14

فارس/مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان بوشهر از ساعت ۱۰ صبح امروز با حضور دبیر فدراسیون، رئیس اداره کل ورزش و جوانان، روسای هیات ها و نمایندگان مربیان بخش آقایان و بانوان در سالن کنفرانس ورزشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

رئیس هیات بسکتبال استان بوشهر انتخاب شد

در این مجمع رضا رضازاده با کسب ۱۴ رأی مجدداً برای چهار سال دیگر به‌عنوان رئیس این هیات انتخاب و معرفی شد و حسن کرم زاده دیگر کاندیدای این هیات رأی کسب نکرد.

توقعات از بسکتبال بالا رفته است

احمد بهروزیان فر در ابتدای این مجمع با تأکید بر اینکه توقعات از بسکتبال در استان بالاست خاطرنشان کرد: این رشته پرطرفدار ورزشی از استقبال خیلی خوبی در بین مردم برخوردار است و جزء سه هیات برتر استان محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه هر دو کاندیدا از خانواده بسکتبال محسوب می‌شوند اظهار داشت: در این مدت کارهای خوبی برای این رشته ورزشی صورت گرفته وامیدوارم تأمل خوبی از سوی ریاست جدید هیات بسکتبال استان با پیشکسوتان و متصدیان این رشته ورزشی صورت گیرد.

بهروزیان فر پس از انتخاب رضازاده به‌عنوان رئیس جدید این هیات هم بیان کرد: توجه به این رشته ورزشی خصوصاً در بین بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است و از فدراسیون بسکتبال می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به این استان در بحث حمایتی داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: استان ما با توجه به مسافت مسیر با پایتخت و استفاده ضروری از پرواز ازنظر مالی دچار مشکل است و امیدوارم در این خصوص تأمل خوبی برقرار شود.

احمد بهروزیان فر با تأکید برای اینکه جذب اسپانسر برای تأمین هزینه‌های این رشته در دستور کار قرار گیرد تصریح کرد: باید در این خصوص از تمامی ظرفیت‌های استان در جذب اسپانسر استفاده کرد و شاهد خروجی‌های خوبی در این رشته ورزشی باشیم و با مشاوره از بزرگان این رشته به خواسته‌هایمان برسیم.

سالی متفاوت را در بسکتبال خواهیم داشت

دبیر فدراسیون بسکتبال بابیان اینکه شرایط سختی بر ورزش کشور حاکم است بیان کرد: با توجه به شوح بیماری کرونا کار سختی در بسکتبال داریم و امسال متفاوت از ادوار گذشته رقابت‌ها را برگزار خواهیم کرد ولی با تأمل و همکاری می‌توانیم سال خوبی را رقم بزنیم.

شبنم کلاهی در ادامه اضافه کرد: تمام بازوهای فدراسیون در قالب روسای هیات استان‌ها است و خوشحالیم این یکدلی و تأمل خوب را در استان بوشهر شاهد هستیم.

وی همچنین بابیان اینکه نگاه فدراسیون به‌سوی حرفه‌ای شدن لیگ‌های کشور خواهد بود اظهار داشت: حمایت از لیگ‌های پایه و دسته اول کشور از اولویت‌های فدراسیون خواهد بود چون امکان حضور همه بازیکنان در لیگ برتر نیست و ما می‌بایست این زمینه را برای شکوفایی استعدادها فراهم کنیم.

کلاهی در پایان گفت: باوجود ۱۰ هیات بسکتبال در استان بوشهر می‌توانیم شاهد پیشرفت باشیم ولی این ملزم به جذب اسپانسر در بخش آقایان و بانوان است.

کار سختی در پیش خواهیم داشت

رضا رضازاده پس از انتخاب به‌عنوان رئیس جدید هیات بسکتبال استان بوشهر در خصوص برنامه‌های خود در این رشته به خبرنگار فارس گفت: ما کار سختی در پیش داریم و به همین خاطر و با توجه به مشکلات سخت اقتصادی نمی‌خواستم در این مجموعه حضور پیدا کنم ولی به همت و دلگرمی این ۱۶ رأی امروز مجمع این امیدواری رادارم که با کمک هم بتوانیم پیشرفت کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: من تنها مسئولی در بسکتبال بودم که به این رشته ورزشی در بانوان اهمیت ویژه‌ای دادم و بیشترین اعزام را داشته‌ایم و در این خصوص تأمل خوبی نیز برقرار کردیم و تفاوتی قائل نشدم.

رئیس جدید هیات بسکتبال از زیرساخت‌های استان در پیشرفت این رشته ورزشی هم اظهار کرد: با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان دو سالن در شهر بوشهر داریم و دیگر شهرستان‌ها هم از این امکانات برخورداریم ولی به لحاظ تجهیزاتی هنوز ضعف‌های داریم که امیدواریم برطرف شود.

امکانات سخت‌افزاری برای پیشرفت بانوان فراهم نیست

فرشته باژوند از مربیان بسکتبال بانوان در حاشیه این مجمع در خصوص پتانسیل بانوان بوشهری در این رشته ورزشی به خبرنگار فارس گفت: تا وقتی همکاری آموزش پروش با هیات بسکتبال را داشته باشیم می‌توانیم شاهد پیشرفت باشیم ولی متأسفانه به خاطر درس بچه‌ها و برگزاری لیگ در زمستان این روند کند پیش می‌رود.

وی با خوش‌بینی از عادی‌سازی شرایط بهداشتی جامعه و امیدواری از حضور بازیکنان در اردوهای تیم ملی در خصوص زیرساخت‌های استان در جهت پیشرفت این رشته ورزشی اظهار داشت: متأسفانه سالن مختص این رشته که سیستم سرمایشی و گرمایشی داشته باشد در اختیار نداریم و فقط دو سالن است که مجبوریم در ساعت‌های خلوت این سالن‌ها را در اختیار بگیریم.

برای رسیدن به شرایط ایده آل راه سختی خواهیم داشت

عبدالرحیم آرمند از مربیان باتجربه بسکتبال استان بابیان اینکه این رشته ورزشی از کمیت خوبی برقرار است به خبرنگار فارس گفت: کار به لحاظ آموزش در پایه راضی‌کننده است ولی رشد در بسکتبال و رسیدن به تیم ملی مقوله‌ای جداگانه است که مهم‌ترین آن امکانات سخت‌افزاری در مرکز استان و شهرستان‌ها است.

وی در ادامه افزود: در چهار سال گذشته درزمینهٔ زیرساخت اداره کل ورزش و هیات بسکتبال کارهای خوبی انجام دادند که می‌توان به بازسازی سالن‌های صدوقی و دوهزارنفری اشاره کرد.

آرمند بابیان اینکه بدون بازیکن کمکی از شهرهای دیگر دچار مشکل خواهیم شد در خصوص قابلیت‌های فنی بازیکنان استان تأکید کرد: توانایی این را نداریم که برای شرکت در لیگ‌های کشوری مستقل عمل کنیم و برای حضور در لیگ یک کشور می‌بایست از دیگر پتانسیل شهرهای کشور هم کمک بگیریم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا