پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29037
تعداد نظرات: ۱

امروز بنیاد مسکن استان بوشهر به مردم توضیح دهد که چه اقدامی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم روستاهای استان بوشهر داشته است، آنچه مشخص است بخش ساختمان و مسکن پس از کشاورزی بیشترین سهم را در اقتصاد یک روستا دارد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 26 شهریور 1399 - 11:35

هر وقت صحبت از عقب ماندگی استان بوشهر می شود سریعاً سراغ عوامل خارج از استان و مسئولان مرکز نشین می رویم بدون اینکه ذره‌ای به خودمان بنگریم تا ببینیم سهم عوامل درون استانی در محرومیت و عدم توسعه یافتگی استان بسیار بیشتر از عوامل خارجی است.
به کرات ثابت کرده‌ایم که خودمان یعنی عوامل درونی استان، شوق فراوانی در نابودی بستر رشد استان داریم و از هیچ کاری دریغ نکرده ایم.

 

خبردار شدیم که شماری از دهیاران استان، نسبت به افزایش هزینه‌های درخواستی بنیاد مسکن در روستاها به عنوان حق مهندسی گلایه‌مند هستند؛ به گفته آنها این مبلغ اخیرا جهش چند برابری داشته که پرداختش برای روستاییان بسیار دشوار است.

با قدری کنکاش و پرس و جو متوجه شدیم که هجوم بنیاد مسکن به روستاییان به این یک مورد ختم نشده و در موارد دیگری نیز بضاعت مالی روستاییان را نشانه رفته است؛ داستان از این قرار است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در لوای ارائه خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی به یکباره حق مهندسی را چندین برابر نموده است و روستاییان نیز چاره‌ای جز پرداخت ندارند و بنیاد مسکن بدون اینکه نظارتی بر اقدامات خویش داشته باشد، ارتقای کیفیت ساخت و سازهای روستایی را بهانه قرار داده و حق مهندسی را به دلخواه خودشان تا جایی که می توانسته‌اند افزایش داده‌اند بدون اینکه توجه نمایند در این شرایط اقتصادی، توانی برای مردم باقی نمانده است.
فراموش کرده‌اند که دو تا از ماموریت هایی که حضرت امام خمینی(ره) بر عهده این نهاد گذاشته یعنی رسیدگی به محرومین و مستضعفین و بستر سازی برای سازندگی کشور به دست خودشان در حال نابودی و به محاق رفتن است.

 

ما استانی محروم هستیم که روستاییان ما بیشتر از همه در محرومیت قرار دارند؛ امروز بنیاد مسکن استان بوشهر به مردم توضیح دهد که چه اقدامی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم روستاهای استان بوشهر داشته است، آنچه مشخص است بخش ساختمان و مسکن پس از کشاورزی بیشترین سهم را در اقتصاد یک روستا دارد به عبارتی تقویت و توسعه بخش مسکن روستایی باعث بهبود ارتقاء کیفیت زندگی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه روستا، افزایش درآمد و کاهش فقر و در نتیجه باعث محرومیت‌زدایی می شود، اما در استان بوشهر شاهدیم که بنیاد مسکن به عنوان متولی توسعه و عمران روستاهای استان، نه تنها در این مسیر قرار نگرفته بلکه با افزایش هزینه‌های روستاییان ، توان آنها را در ساخت مسکن نیز از آنها گرفته است.

 

متاسفانه رسالت بنیاد مسکن از بهسازی سکونتگاه های روستایی به سمت درآمدزایی بنیاد تغییر پیدا کرده بدون آنکه به تبعات این کار توجه نمایند؛ امروز روستاها و دهیاران استان هر اقدامی در جهت توسعه روستاها بخواهند انجام دهند حق عوارض بالا سریعا یقه آنها را فشرده و اجازه عمران و آبادانی آن روستا را نمی‌دهد.

یکی دیگر از این موارد دریافت حق عوارض از دهیاری ها برای اجرای روکش آسفالت است که مبلغ هنگفتی از سوی بنیاد اخذ می‌شود؛ مبالغی که خیلی از دهیاری‌ها را مجبور می کند کوچه های خاکی را بر آسفالت ترجیح داده تا کماکان روستاییان ما شاهد چهره دست نخورده روستاها همانند ۵۰ سال پیش باشند.

این موارد بالا را نه مرکز نشینان بر ما تحمیل نموده‌اند و نه استان‌های مجاور حقی را از ما غصب کرده‌اند بلکه به عوامل درون استانی بر می‌گردد که باید هرچه زودتر اصلاح شود.
بنیاد مسکن استان بوشهر در کنار و کمک دهیاری‌ها قرار گیرد تا نقش این بنیاد در اذهان عمومی، وجه مثبت و موثر در راستای توسعه روستاها و محرومیت‌زدایی پیدا کرده و بیش از این از رسالت و ماموریت خویش فاصله نگیرد.

 

 


تعداد نظرات: ۱
ناشناس
11:35 - 1399/06/26

شما که این مطلب را زدید برید تحقیق کنید ببینید به بچه های بنیاد مسکن علیرغم حضور در ساعات غیر اداری در بنیاد ریالی اضافه کار داده میشه ؟
حقوق آنها چندماه به چندماه عقب میفته؟
ارزشیابی انها چندساله پرداخت نشده؟
ماشین الات بنیاد مسکن چرا درامدزا نیستند؟!!!!!اگر این ماشین الات شخصی بودند هم همینجور ضرر میدادند؟
اینهمه اموال بنیاد چرا بیش از ده ساله زیر افتاب یا در کانتینرها دارند مستهلک میشن و کسی بفکر نیست؟؟!!!!
…………….. ازکجا پر میشه؟
سازمان بازرسی و دیگر نهادها چرا به مسائل مالی بنیاد ورود نمی کنند و یا درصورت ورود سریع کنار میکشن و قانع می شوند!!!!!
وخیلی چراهای دیگه؟

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا