پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 29024
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، با بیان اینکه در کشور بیش از ۱۰ برابر سال قبل واکسن آنفلوآنزا تامین شده است گفت: قرار است به صورت همزمان و مشترک واکسن آنفلوآنزا بین استان‌ها از جمله بوشهر توزیع شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 24 شهریور 1399 - 12:24

سعید کشمیری  در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر رعایت همه جانبه برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: آمار موارد روزانه بستری کرونایی در استان بوشهر نشان از وضعیت هشدار دارد که اگر جدی گرفته نشود فوتی‌ها افزایش  می‌یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه رابطه مستقیمی میان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش موارد بستری وجود دارد افزود: هرگاه رعایت پروتکل‌های بهداشتی  در محافل گوناگون  جدی گرفته نشود آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی افزایش می‌یابد.

وی رعایت ماسک در عرصه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و افزود: استفاده از ماسک در فرودگاه‌های استان بوشهر ۱۰۰ درصد مورد توجه قرار می‌گیرد و فاصله گذاری اجتماعی در این مکان‌ها ۹۰ درصد اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی ۱۰۰ درصد از ماسک استفاده می‌شود گفت: در این مکان‌ها ۸۰ درصد فاصله گذاری اجتماعی و ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

کشمیری با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا برای گروه هدف با سوبسید عرضه می‌شود اظهار داشت: سالمندان، زنان‌باردار، کودکان و برخی از بیماری‌های خاصی مشمول دریافت واکسن آنفلوآنزا می‌‌شوند.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از ۱۰ برابر سال قبل واکسن آنفلوآنزا تامین شده است گفت: قرار است به صورت همزمان و مشترک واکسن آنفلوآنزا بین استان‌ها توزیع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، افزود: استان بوشهر هم در بخش داروخانه‌های خصوصی و مراکز بهداشت سهمیه واکسن آنفلوآنزا دارد که ان‌شالله به محض وارد شدن گروه هدف برای استفاده از این واکسن مطلع می‌شوند.

کشمیری، با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا با پروتکل خاصی تزریق می‌شود تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا در پیشگیری و درمان بیماری کرونا  و سرما خوردگی هیچ اثری ندارد و تنها خاصیت آن این است که اگر در شش ماه آینده  شخصی بیمار علامت‌دار شد مطلع می‌شود که بیماری آنفلوآنزا نیست و باید به بیماری‌های دیگری فکر کند.

وی، با بیان اینکه به محض اینکه واکسن آنفلوآنزا وارد بازار شد اعلام نهایی می‌شود به واکسن کرونا پرداخت و افزود: تا رسیدن به واکسن کرونا به مرحله اصلی باید از شش آزمون سربلند بیرون بیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تامین و تهیه  واکسن کرونا بیان کرد: ایران واکسن کرونایی وارد می‌کند که تمام آزمون‌ها را به خوبی پشت سرگذاشته و سازمان بهداشت جهانی آنرا تایید کرده باشد.

کشمیری، با بیان اینکه هنوز هیچ واکسن کرونا که در حال تهیه است مراحل شش گانه آزمون‌ها طی نکرده است تصریح کرد: اگر در کشوری  تزریق واکسن کرونا آغاز شود ممکن است با تصمیم‌گیری مسئولان آن کشور انجام شود و تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی نباشد.

وی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین واکسن کرونا، واکسنی وارد و توزیع می‌کند که از  خطرناک نبودن ، نداشتن عوارض جانبی،  موثر و سبب ایمنی می‌شود آن اطیمنان داشته باشد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا