جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28998
تعداد نظرات: ۱

این در شرایطی است که مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه بوشهر اعلام کرد ما مشکلی در ارائه سرویس جهت آموزش مجازی نداریم اما برغم این گفتار، متاسفانه اکثر مدارس امکان اتصال به اینترنت را ندارند

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 27 آذر 1399 - 14:19

وحید امیر/ با گذشت بیش از ۸ ماه از پاندمی کرونا و‌ تمهیدات مختلف جهت پیشگیری، از همان ابتدا اپیدمولوژیست‌ها یافتن راهکار درمان یا واکسن را در فاصله زمانی یک‌ یا دو ساله پیش‌بینی نمودند، لذا سیستم‌های تجمعی را نفی و رعایت فواصل اجتماعی را ضروری دانستند.

این امر از سال تحصیلی گذشته تا امسال با تمام فراز و فرودها به عنوان یکی از راهکارهای عملی عدم گسترش شیوع ویروس مشخص شد. متاسفانه برغم وجود امکانات نرم‌افزاری آموزش مجازی در بوشهر، امکانات زیرساختی شبکه اینترنت در منطقه بوشهر شرایط حادی دارد . سرعت پایین، مشکل در ظرفیت پهنای پاند و قطعی‌های مداوم باعث شده تا آموزش مجازی با مشکل جدی روبرو شود .

این در شرایطی است که مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه بوشهر اعلام کرد مشکلی در ارائه سرویس جهت آموزش مجازی نداریم اما برغم این گفتار، متاسفانه اکثر مدارس امکان اتصال به اینترنت را ندارند یا حجم و سرعت بالا خریداری کرده و از حداقل سرعت و قطعی‌های مدام برخوردار می‌شوند .

نکته جالب اما وبسایت شرکت مخابرات منطقه بوشهر است که در طنزی عجیب در ابتدای تیترهای خود ادعا کرده است: «ایران در جمع کشورهای متصل به ۵G است و با توجه به مزایای فناوری ۵G چندی پیش اولین شبکه نسل پنجم ارتباطی ایران نیز توسط وزارت ارتباطات و به‌صورت آزمایشی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد تا ایران عملاً به کشورهای فعال در زمینه فناوری نسل پنجم اینترنت ورود کند.»

حال اگر ما این ادعاها را نخواهیم و ساماندهی شرایط فعلی را به جای آمال و آرزوهای شما بخواهیم تا فرزندانمان از اینترنت مناسب «نه پر سرعت » بهره بگیرند چه باید بکنیم . بسیاری از دانش آموزان در حال حاضر از اینترنت محرومند و مدارس به سختی در حال کار می‌باشند . همچنین بعضی از مدارس نیز کم کم دارند به نتیجه آموزش حضوری می‌رسند که این امر می‌تواند فرزندان استان را به مسلخ کرونا ببرد.

مدیر مخابرات منطقه بوشهر که در رسانه ها اعلام می‌کند ما مشکلی در ارائه سرویس جهت آموزش مجازی نداریم آیا فرزندان خودش نیز با چنین سرعت و‌حجمی کار آموزش می‌بینند؟ چرا مدیریت فامیلی شرکت مخابرات منطقه بوشهر ظرف هشت ماه اقدامی برای بهبود اوضاع اینترنت استان بوشهر نکرده است؟ آیا تا کنون مدیر دیتای مخابرات آقای خواجه ئیان را مورد پرسش قرار داده است؟

 


تعداد نظرات: ۱
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا