جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28935
تعداد نظرات: ۰
از صبح جمعه تا صبح شنبه؛

وقتی می‌بینید از پس یک برنامه ریزی ساده برای وضعیت تحصیلی دانش آموزان عاجز هستید، بی‌خیال مدیریت شوید که هم خود را نجات داده‌اید و هم مردم را.

تاریخ انتشار: شنبه ، 15 شهریور 1399 - 11:19

مصطفی داننده- رییس جمهور روحانی صبح جمعه از ماجرای گران شدن بنزین خبردار شد. گویا این شیوه خبردار شدن به مذاق برخی از مدیران خوش آمده است و آنها هم از سیستم مطلع شدن صبحگاهی استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز هماهنگی آموزش و پرورش  با سینه‌ای ستبر از پشت قاب تلویزیون به مردم می‌گوید:« والدین شنبه صبح قبل از حرکت فرزندان به سمت مدرسه با مدرسه تماس بگیرند تا  ببینند باید مدرسه بروند یا خیر.»

زمانی که ما مدرسه می‌رفتیم و برف می‌آمد، تقریبا از شیوه همین آقای رئیس استفاده می‌کردیم. مادر محترم زنگ می‌زند تا ببیند، مدرسه دایر است یا نه که معمولا برخلاف این سال‌ها برف اگر تا کمر می‌آمد و آموزش علم تعطیل نمی‌شد.

از صبح جمعه تا صبح شنبه؛ آموزش و پرورش بی‌خبرتر از روحانی

حالا استفاده از این شیوه آن هم در زمانی که عصر ارتباطات می‌نامندش، کمی عجیب است. بدتر از آن اینکه از تعطیلی مدارس تا به امروز کم کم سه ماه می‌گذرد واقعا آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا نباید فکری به حال سال تحصیلی جدید می‌کردند؟

واقعا نمی‌شد در این مدت کارگروهی تشکیل و شیوه‌نامه رفتن دانش آموزان به مدارس را تدوین می‌کرد؟ شنبه صبح زنگ بزنند یعنی، ما هیچ کاری در این مدت نکردیم!

وقتی کرونا این چنین سفت و سخت وارد میدان شده است، این همه بی‌تدبیری و ناهماهنگی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟  خانواده‌ها در این روزها کم استرس دارند، بی‌مدیریتی و بی‌برنامگی هم به آن اضافه شده است.

واقعا اگر تصمیم گرفتن برای مردم سخت است، چرا این همه برای رسیدن به کرسی ریاست تلاش می‌کنید؟ وقتی می‌بینید از پس یک برنامه ریزی ساده برای وضعیت تحصیلی دانش آموزان عاجز هستید، بی‌خیال مدیریت شوید که هم خود را نجات داده‌اید و هم مردم را.

فکر می‌کنم وقتی اولیای دانش آموزان، صبح شنبه زنگ بزنند و از مدیران مدرسه سوال کنند که وضعیت امروزشان چگونه است، با این پاسخ روبرو شوند که اجازه بدهید، ما به اداره زنگ بزنیم تا ببینم دستور چیست!

واقعا فکر می‌کردم وقتی سال تحصیلی جدید آغاز شود، ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پروروش، برنامه‌ای مدون تهیه و به دانش آموزان ارائه می‌کند. زهی خیال باطل که فراموش کردم اینجا ایران است و تصمیم گیران همیشه دقیقه ۹۰ به فکر می‌افتند و به دنبال راه چاره می‌گردند.

ماجرای کنکور کم بود حالا داستان مدرسه هم اضافه شد. شاید این کار آنها بی‌حکمت هم نباشد. مدیران کشور به دانش آموزان و دانشجویان می‌گویند، فکر نکنید که درس می‌خوانید و همه چیز تمام می‌شود، نه! استرس و بی‌برنامگی جز جدانشدنی سبک زندگی شماست.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا