سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28931
تعداد نظرات: ۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر توجه همه جانبه برای حضور دانش آموزان در مدارس تاکید و آسیب‌پذیرترین قشر را در انتشار و ابتلا به کرونا دانش آموزان عنوان کرد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 15 شهریور 1399 - 10:53

سعید کشمیری بیان کرد: در دستورالعمل بازگشایی مدارس که وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تدوین کرده، حداقل فاصله دانش آموزان در کلاس درس، یک متر تعیین شده و در زنگ استراحت همزمانی حضور دانش آموزان در یک فضا ممنوع شده است.

 

او با بیان اینکه سال تحصیلی جدید بر اساس وضعیت کرونایی شهرستان‌ها آغاز می‌شود، افزود: ۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهردر وضعیت قرمز و نارنجی و دو شهرستان دشتی و جم در شرایط زرد کرونایی قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه ویروس کرونا مشکلات گوناگونی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است، ادامه داد: بر اساس شیوه‌نامه‌های جهانی، در شرایط کرونایی نخستین مکانی که تعطیل و آخرین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس است.

کشمیری با اشاره به اینکه دانش آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در انتشار و ابتلا به بیماری کرونا هستند، عنوان کرد: دانش آموزان می‌توانند ناقل ویروس کرونا به اعضای خانواده خود به ویژه افراد میانسال و سالمند باشند که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میان دانش آموزان در عرصه مقابله با کرونا امری مهم و ضروری است.

او، با بیان اینکه ۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد، افزود: در شرایط کرونایی اکنون از شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و قرمز و تنها دو شهرستان دشتی و جم در شرایط زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره اینکه به وضعیت کرونایی هیچ شهرستانی نمی‌تواند ثابت باشد، گفت: وضعیت شهرستان‌ها دائم در حال تغییر است که شرایط آن‌ها بستگی به وضعیت بهداشتی، مبتلایان و بستری‌های کرونایی دارد.

کشمیری، با تاکید بر توجه به دستورالعمل‌های مقابله با کرونا برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: شرایط رعایت ضوابط بهداشتی دانش آموزان، والدین، معلمان، مدیران، خدمه و رانندگان سرویس مدارس مشخص شده که باید به آن عمل شود.

او، با اشاره به اهمیت ایجاد تهویه در کلاس‌های درس گفت: حداقل در یک ساعت باید ۱۰ بار هوای اتاق تغییر کند و گردش هوا باید استمرار داشته باشد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر با تاکید بر توجه همه جانبه برای حضور دانش آموزان در مدارس، امسال را سالی استثنایی دانست و بیان کرد: از عید نوروز، تا برپایی مراسم محرم، برگزاری حج و اینک بازگشایی مدارس سال استثنایی است که همکاری همگان در مقابله با کرونا ضروری است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا