سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28915
تعداد نظرات: ۰
پروژه‌های عمرانی استان بوشهر زیر ذره‌بین خبرنگاران؛

دومین تور عمرانی رسانه‌ای یادمان زنده یاد غلامعلی قاضی زاده (روزنامه‌ نگار فقید بوشهری) روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه  به همت معاون عمرانی استاندار بوشهر با حضور خبرنگاران استان بوشهر برگزار شد.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 13 شهریور 1399 - 15:35

وحید امیر/ دومین تور عمرانی رسانه ای یادمان زنده یاد غلامعلی قاضی زاده (روزنامه‌ نگار فقید بوشهری) روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه  به همت معاون عمرانی استاندار بوشهر با حضور خبرنگاران استان برگزار شد. در این سفر که معاون عمرانی استاندار و تمامی مدیر مدیران کل حوزه استانداری حضور داشتند، خبرنگاران با بازدید از پروژه های عمرانی در جریان اخرین وضعیت پروژه‌ها قرار گرفتند.

تمامی خبرنگاران برای حضور در این تور تست کرونا دادند و افرادی حضور پیدا کردند که نتیجه آزمایش منفی شده بود و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی این سفر انجام شد.

 

 

مهرداد ستوده در برگزاری دومین تور رسانه ای عمرانی استان بوشهر یادمان خبرنگار فقید استان غلامعلی قاضی زاده با قدردانی از اصحاب رسانه در انعکاس خدمات ارزنده نظام اسلامی ایران در ابعاد گوناگون اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه اجرای طرح‌های عمرانی در زمینه‌های مختلف عمران شهری، روستایی، راهسازی، سدسازی، شیرین‌سازی آب دریا، راه‌آهن و دیگر عرصه‌ها طرح‌های مهمی اجرایی کرده است.

 

آبشیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در حاشیه این بازدید  آبشیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر اظهار داشت: تا قبل از شروع به کار دولت دوازدهم کل پروژه های آب شیرین‌کن در استان بوشهر، تنها ۲۰ هزار متر مکعب بوده که امروز با رشد بیش از هفت برابری به ۱۵۰۰ متر مکعب در حوزه‌های شهری و روستایی رسیده است.

 

 

ستوده ادامه داد: آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر در عید نوروز سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود که بخش اعظمی از مشکلات آب شهر بوشهر و سایر نقاط استان را حل خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه آبشیرین کن بوشهر حدود ۳۲ درصد است و پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری یک سوم پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر به بهره برداری برسد.

 پارک ساحلی لیان بوشهر

فردین خورشیدیان در حاشیه افتتاح این پروژه در بوشهر اظهار داشت: دو و نیم هکتار از مجموع ۲۵ هکتاری در نظر گرفته شده برای احداث پارک لیان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

سرپرست شهرداری بوشهر اعتبار درنظر گرفته شده برای احداث این پروژه را ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مقدار ۹ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و شهرداری نیز این اعتبار را جذب کرد.

در ادامه از موزه  منطقه ای خلیج فارس بازدید شد.

 

 

تالار فرهنگ و هنز شهر آبدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این بازدید گفت : تالار فرهنگ و هنر شهر آبدان با مساحت ۱۶۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون در این شهر تاسیس شده است .

فاطمه کرمپور افزود : این تالار با ظرفیت ۲۱۰ صندلی دارای امکانات ویژه برای معلولین ، لابی تشریفات ، اتاق های گریم و دوربین های آنلاین پیشرفته امنیتی و سیستم های کامل و جامع سمعی و بصری کم نظیر در جنوب استان می باشد .

 

 

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی تالار فرهنگ و هنر آبدان اظهار کرد: ساختمان  تالار فرهنگ و هنر تا خردادماه امسال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با همت استانداری ، فرمانداری دیر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر طی ۷۵ روز کاری با تلاش و همت همه عزیزان و پیمانکار پروژه توانستیم به بهره برداری برسانیم

در ادامه معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت : دستگاهای اجرایی موظف می کنیم که حتما یک مشاور رسانه ای را منصوب کنند و برای هر پروژه پیوست رسانه ای تعریف شود که بتوانیم خدمات دولت و نظام را به مردم انعکاس دهیم که حقی از کسی ضایع نشود.

ستوده افزود : تحولی که در واحد عمرانی استانداری ایجاد شد دنبال کردن پروژه های نیمه تمامی بود که سال ها رها شده بود به دلیل عدم مدیریت صحیح منابع اعتبار اندکی که می آمد قطره قطره به برخی از پروژه ها می دادیم پروژه تکان نمی خورد اعتبارات هم مصرف می شد که تاثیری در روند پیشرفت پروژه ها نداشت.

وی بیان کرد : در سال های قبل اعتبارات خیلی بیشتری نسبت به دوسال اخیر بود در دو سال اخیر از لحاظ اقتصادی واقعا دولت در تنگنا قرار دارد و کشور سخت ترین شرایط اقتصادی را طی می کند.

پروژه آبرسانی سیراف-جم

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: یکی از مهمترین پروژه های آبرسانی کشور خط انتقال سیراف-جم است که خط انتقال آب ۹۲ درصد و خط انتقال برق حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهرداد ستوده ظهر در بازدید از خط انتقال سیراف-جم اظهار کرد: در مورد خط انتقال ۲۸ هزار هکتار تامین آب پیش بینی شده ولی قابلیت شیرین سازی تا ۵۲ هزار متر مکعب آب را نیز دارد.

 

 

وی افزود: قبل از دولت دوازدهم اثری از آب شیرین کن نبوده، خط مکانیکال تنها ۲۰ درصد و برق نیز صفر درصد کار شده بود که طی سه سال اخیر به این میزان از پیشرفت رسیده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار کرد: بخش مکانیکال دارای ۶ ایستگاه است که هر کدام خود یک پروژه ای است. با وجود تمام تنگناهای اقتصادی، ادوات و متریال و اعتبارات موردنیاز با چانه زنی های زیادی از وزارت نفت و نیرو اخذ شده است.

معاون آبفا استان بوشهر با اشاره به جزئیات طرح آبرسانی سیراف به جم عنوان کرد: این خط انتقال آب را از آب شیرین کنی که در سیراف در حال احداث است به شهر جم و شهرک های نفتی جم منتقل می کند.
ظرفیت خط برای ۵۲ هزار متر مکعب در شبانه روز طراحی شده که در فاز اول سرمایه گذار قول داده است فروردین ماه حدود ۱۰ هزار متر مکعب آب را وارد مدار نماید.

 

اسکله کنگان

ستوده معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه توسعه حوزه گردشگری استان بوشهر و تقویت زیرساخت‌های این حوزه است.این پروژه با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتباری که به آن اختصاص یافته پیش بینی می‌شود ظرف مدت ۳۰ ماه به اتمام برسد.

معاون عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به اجرای طرح گردشگری ۲۰۲۰ در استان بوشهر اظهار کرد: توسعه اسکله بندر کنگان اقدامی مهم در این راستا است چراکه با برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی در کشور قطر اجرای این پروژه زمینه جابجایی گردشگر بین بندر کنگان و کشور یاد شده فراهم می‌شود.

 

منطقه نمونه گردشگری دلارام 

مقصد آخر این تور بازدید از منطقه گردشگری دلارام خور شهاب بود که معاون عمرانی این این روستا را به عنوان روستای هدف منطقه گردشگری معرفی کرد.


برچسب ها: #تور رسانه‌ای
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا