جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28896
تعداد نظرات: ۰

«بوشهرمال» که از آن به عنوان بزرگترین پروژه بخش خصوصی در استان بوشهر یاد می شود، کلید خورد و قرار است طی ۳۶ ماه به بهره برداری برسد.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 6 شهریور 1399 - 13:15

این پروژه که با حضور استاندار و نماینده بوشهر در مجلس آغاز شد، در حاشیه اتوبان بوشهر-برازجان و اراضی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در زمین ۳۲ هزار متر مربعی احداث می شود.

 

 

به گفته سرمایه گذار پروژه،بوشهر مال بزرگترین پروژه خصوصی استان خواهد بود که با ۷۰ هزار متر مربع زیر بنا در دو طبقه و حدود ۴۰۰ واحد تجاری، فرهنگی، تفریحی و شهربازی ساخته خواهد شد.

رضا امیری افزود: در این پروژه، سالن ۷۰۰ نفره کنسرت، ۳ سینما با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر، ۲ پلاتوی تئاتر، ۱ هتل با ۴۰ سوئیت وی آی پی، ۴ رستوران به متراژه هر کدام ۴۵۰ متر، گالری عکس، موزه ۴۵۰ نفره، پارکینگ ۲ هکتاری، شهربازی به متراژ ۲۲۰۰ متر مربع و… احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰ نفر در این طرح سرمایه گزاری کرده و شرایط نیز برای سرمایه گزارن جدید فراهم است که پیش بینی می شود با بهره برداری از پروژه بیش از ۲ هرار نفر مشغول بکار خواهند شد و زمینه تراکنش مالی بیشتر در بوشهر و شکل گیری فضایی ابرومند برای تفریح هم استانی ها خواهد شد.

 

 

امیری با بیان اینکه گرفتن زمین از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یازده ماه زمان برد، اظهار کرد: اگرچه تحویل زمین خیلی زمان بر شد و طی این مدت مصالح و اقلام موردنیاز چند برابر شد، اما فرصتی فراهم گردید تا با مشاوران معماری و تاسیسات بوشهر مال که از اساتید دانشگاه مشهد و دانشگاه شریف هستند برای کیفیت معماری پروژه برنامه ریزی شود.

به گفته وی، قیمت زمین دریافتی از منطقه ویژه هر متر مربع ۳۵۰ هزارتومان بوده که معادل همین قیمت نیز برای زیرسازی هر متر مربع صرف می گردد.

وی درباره این پرسش که چه برنامه ای دارید که بوشهر مال به سرنوشت پروژه های نافرجام قبل در منطقه ویژه بوشهر دچار نشود، تصریح کرد: اگر پروژهای بخش خصوصی نافرجام می شوند، بروکراسی های اداری در این وضعیت بی تاثیر نیست، ضمن اینکه در مدیریت مالی پروژه هم باید برنامه مناسبی داشت. اکنون آورده سهامداران برای تامین مالی پروژه مناسب است، ضمن اینکه می توانیم از فرصت جذب مشارکت های جدید بهره ببریم، هرچند امیدواریم کار به تسهیلات بانکی نکشد و البته برای آن نیز پرونده هایی آمده است.

 

وی ادامه داد: با این حال، اکنون ۲ برابر برنامه زمان بندی پروژه جلو هستیم و با ت.جه به خریداری مصالح و اقلام موردنیاز، بسیار خوش بین هستیم حتی زودتر از ۳۶ ماه، بتوانیم فاز اول بوشهر مال را به بهره برداری برسانیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا