جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28754
تعداد نظرات: ۱

نان را به نرخ روز خوردن اصطلاحی است که با عنایت به انتخابات ۱۴۰۰ کم‌کم دارد دامن‌گیر مدیران استان بوشهر می شود.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 مرداد 1399 - 21:57

وحید امیر / نان را به نرخ روز خوردن اصطلاحی است که با عنایت به انتخابات ۱۴۰۰ کم‌کم دارد دامن‌گیر مدیران استان بوشهر می شود. تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یک سال باقی مانده و مدیرانی که قصد دارند در دولت بعد که به احتمال زیاد یک رئیس‌جمهور اصولگرا خواهد بود ادامه مدیریت دهند و پست و مقام خود را حفظ نمایند باید تدبیری اندیشیده تا خدای نکرده جایگاه‌ آنها متزلزل نشود.

در هفته اخیر علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر دست به تغییر زد و یکی از معاونتهای مهم خویش را در اختیار دبیر جمنا قرارداد. ظاهرا طبق اخبار واصله این انتصاب با نظر مثبت آقای جمیری نماینده بوشهر گناوه و دیلم همراه بوده تا جناب کرمی با تکریم اصولگرایان در قالب اعطای پست، بقای مدیریتی خویش در پسا ۱۴۰۰ را تثبیت نماید. به راستی چرا برخی خیلی زود تغییر رنگ میدهند و هر دم رنگ تازه ای به خود میگیرند. اصولگراها در هر پست و مقامی که باشند ذرهای فرصت مدیریت نسبت به غیرخودیها را جایز نمی‌دانند یعنی هر چقدر یک فرد شایسته مقامی باشد آن پست را در اختیارش قرار نداده و در عوض به شخصی از جناح اصولگرا اهدا می‌کنند.

کم هست نمونه ای و مثالی که مسئولی اصولگرا در انتصابات زیرمجموعه اش شایسته سالاری را بر وابستگی سیاسی ترجیح داده باشد اما جناب کرمی از آنجا که یک سال بعد قدرت خویش را پایان یافته میبیند و جایگاهش را ناپایدار و موقعیت اش را متزلزل تصور کرده است تلاش می‌کند تثبیت قدرت خویش را ذیل امتیازدهی به اصولگرایان تعریف نموده تا گزندی بر موقعیتش در دولت آینده بوجود نیاید.

نان به نرخ روز خور معمولا کسانی هستند که مترصد فرصت هستند گرچه به زعم ایشان به روز خوردن نان، یکسال دیگر به وقوع میپیوندد اما از امروز باید به فکر جلب رضایت اصحاب قدرت بود و عزل و نصبها باید به گونه ای باشد که رضایت اصولگرایان را جلب نماید. بگذارید رک گویی را قربانی زیگزاگ های سیاسی نکنم جناب کرمی به زعم خویش نباید آینده خود را در آیینه قدرت کنونی اصلاحطلبان ببیند یا انتصابات خویشان را تابع ملاحظات جریان اصلاحطلب نماید.

بلکه باید خوراک حاضر و آماده ای را برای جریان اصولگرا که می خواهند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اصلاح‌طلبان را از قدرت پایین بیاورند به وجود بیاورد. ایشان وقتی می‌خواهد آخرین حد از تکریم و تعظیم در برابر اصولگرایان را نشان دهد دست به دامن استراتژی فرصت‌طلبانه و منفعت‌جویانه می‌شود تا مقتضیات روز را رعایت کرده باشد. اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود در صورتی که وزارت آموزش و پرورش و استاندار بوشهر در مورد این استراتژی جناب کرمی به ایشان تذکر ندهند هر آن احتمال میرود که دیگر مدیران استانی نیز جذب این استراتژی فرصت‌طلبانه و منفعت‌جویانه شوند. این استراتژی به زبان عام سخن می‌گوید و آن این است که هر مدیری که در پی بقای خویش در پسا۱۴۰۰ است باید هرچه زودتر با امتیازدهی عدیده به اصولگرایان و تندرو ها اقدام نماید.

جناب آقای کرمی اگر تصور می‌کنید با اینگونه انتصابات اسباب رضایت نمایندگان اصولگرای استان خصوصاً جناب جمیری را فراهم می‌کنید سخت در اشتباه هستید . همه پست ها و سمت‌های آموزش و پرورش استان را به اصولگرایان و تندروها تقدیم نمایید آنان در اولین فرصت شما را کنار خواهند زد . آنان فقط در یک صورت تقابلی با شما نخواهند داشت و آن این است که جناب کرمی در مسند مدیرکل آموزش و پرورش استان نباشد لذا هر چه زودتر در انتصاب معاون پرورشی تجدید نظر نموده تا اذهان جامعه نسبت به شما مبنی بر حزب باد بودن و هر دم به طرفی نشستن تغییر نماید.

 


تعداد نظرات: ۱
جفا
21:57 - 1399/05/12

حسادت ریشه در عقلانیت ندارد بلکه کینه ای از جنس عقب افتادگی عصر جهالیت بیایید اندکی در هوای اندیشه های ناب انسانیت وتفکر وتعقل سیر کنیم ارزش انسانها به شعور وملاک شناخت تفکرات ناب وپاک انهاست نه حزب

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا