پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28720
تعداد نظرات: ۰

سد ارغون در شهرستان دشتستان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد، قابلیت آبگیری در بارندگی های سال جاری را دارد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 18 تیر 1399 - 09:34

روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس علی محمدی در گفتگویی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم شرکت آب منطقه ای بوشهر در حوزه تامین آب، اتکا به منابع داخلی از جمله شیرین سازی آب دریا و مهار رواناب های فصلی جهت تامین نیازهای استان به ویژه مصارف شرب است.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر تخصیص و جانمایی ۱۶ آبشیرینکن در سراسر پهنه ی استان بوشهر، چندین سد کوچک و بزرگ نیز جهت تامین آب شرب استان در حال ساخت می باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به احجام سدهای مذکور گفت: سد باغان با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب، سد اخند با حجم مخزن ۲ میلیون مترمکعب و سد ارغون با حجم مخزن ۱٫۸ میلیون مترمکعب از جمله سدهای با تخصیص شرب می باشند.

وی افزود: همچنین سد تنگ ارم نیز با حجم مخزن ۴ میلیون متر مکعب در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید که تا افق ۲۰ ساله، تامین آب شرب پایدار منطقه را بر عهده خواهد داشت.

مهندس علی محمدی با اشاره اهمیت ساخت سد ارغون در تامین آب شرب شهر کلمه گفت: با احداث این سد، ضمن کنترل رواناب های فصلی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دشت ممنوعه طلحه-فاریاب،  آب شرب مطمئن برای منطقه تامین خواهد شد.

محمدی بیان کرد: این سد با حجم مخزن ۱٫۸ میلیون مترمکعب، آب شرب منطقه را به حجم سالانه ۲۴۰ هزار مترمکعب تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر افزود: طول تاج این سد ۲۵۰ متر و ارتفاع آن ۲۴ متر می باشد که بر حوضه آبریزی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع ساخته می شود.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این سد ۸۵ درصد می باشد و جهت تکمیل آن به اعتباری قریب به ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا