جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28687
تعداد نظرات: ۰

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با توجه به اینترنتی شدن ثبت‌نام کتب درسی شهروندان باید مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 16 تیر 1399 - 09:42

خدشه وارد شدن به امنیت روانی جامعه از طریق فضای سایبری جرم محسوب ...سرهنگ مهدی قاسمی روز یکشنبه در این ارتباط به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به اینکه ثبت‌نام کتب درسی به صورت غیرحضوری و به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، دیده شده که مجرمان سایبری با سوء استفاده در این زمینه، کلاهبرداری می‌کنند.

 

وی بیان کرد: افراد باید هنگام ثبت نام اینترنتی کتب درسی، نشانی درگاه ارائه شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی در نوار نشانی (Address bar) وارد کرده و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکنند.

قاسمی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان مشخص شده که وجه اشتراک این گونه شگردهای کلاهبردارانه، ورود افراد به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی به بهانه پرداخت هزینه خرید الکترونیکی است.
وی عنوان کرد: برای اینکه افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند باید در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن شوند و سپس وجه را بپردازند.
قاسمی همچنین با هشدار درباره ثبت اطلاعات شخصی در پایگاه‌های ناشناس، گفت: برخی از مجرمان سایبری نیز با جمع‌آوری اطلاعات مردم در پایگاه‌های جعلی به دنبال اهداف بلند مدت مجرمانه خود از جمله، اخاذی و باج‌گیری هستند که مردم باید مراقب باشند در درج اطلاعات شخصی خود و اعضای خانواده در پایگاه‌های متفرقه و ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران خواست هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و در صورت رویارویی با موارد مشکوک و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق درگاه رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا