جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28639
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون ۳۸۰ اثر به سومین جشنواره فیلم آیات قرآنی ارسال شده است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 10 تیر 1399 - 12:39

ارسال 380 اثر به سومین جشنواره ملی فیلم آیات قرآنی بوشهربه گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرمپور در ارتباط با برگزاری سومین جشنواره فیلم آیات قرآنی، بیان کرد: جشنواره فیلم آیات قرآنی هر دوسال یکبار و با اهداف تقویت سینمای ملی از طریق مفاهیم اسلامی با استفاده از آیات قرآن و احادیث ائمه معصومین (ع)، ترویج اخلاق و ارزش های اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و تحکیم مبانی خانواده، مثبت اندیشی، احسان به والدین، وحدت اسلامی، بسط و تعمیم فرهنگ دینی و دفاع مقدس وبرداشت تصویری از ژرفای مفاهیم غنی قرآن مجید برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان اولیه سومین جشنواره فیلم آیات قرآنی در ۲۰ آذر ۹۸ منتشر شد، اظهار داشت: پس از تمدید مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ۹۹، ۳۸۰ اثر تاکنون در بخش های انیمیشن، داستانی، مستند و نماهنگ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

کرمپور عنوان کرد: این رقم آثار از ۱۲ استان کشور بوده که با تمدید مجدد ارسال اثر به جشنواره، انتظار می رود علاوه بر افزایش تعداد آثار، مشارکت استان های بیشتری را در جشنواره شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت همه‌ی فیلمسازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی در این جشنواره آزاد است.

کرمپور ادامه داد: براساس هماهنگی به عمل آمده با انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های منتخب جشنواره در دفترهای انجمن، فرهنگسراها، مجموعه مکان‌ها و فضاهای نمایش فیلم‌های کوتاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره برای دومین بار تا ۲۵ شهریور سال ۹۹ تمدید شد، افزود: علاقمندان می توانند تا پایان تاریخ فوق، آثار خود را طبق مقررات به دبیرخانه جشنواره مستقر در انجمن سینمای جوانان دفتر بوشهر به آدرس (بوشهر، خیابان عاشوری کوچه بهارستان ۲۲) و کدپستی۷۵۱۵۸۴۸۳۴۵  ارسال کنند.

کرمپور در ادامه به بخش ویژه جشنواره که به موضوع “نماز” پرداخته شده است، عنوان داشت: هنرمندان و علاقمندان می توانند با تولید یک اثر در این بخش ویژه جشنواره شرکت نمایند.

وی گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی، شناسایی و جلوگیری از مشکلات و ناهنجاری ها، توسعه امر به معروف و نهی از منکر و  ایجاد بستر مناسب برای تولید محتوای فاخر در شبکه های اجتماعی از اهداف این بخش ویژه جشنواره است.

کرمپور بیان داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و دینی یک وظیفه همگانی است که باید با برگزاری برنامه­های متنوع قرآنی، زمینه حضور و تشویق جوانان و نوجوانان را به این حوزه فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فیلم آیات قرآنی یک برنامه اثرگذار است که آمار و نتایج حاصله ۲ دوره قبل نشان از علاقه همه ی اقشار جامعه به این جشنواره دارد.

لازم به توضیح است که پیش از این مقرر بود آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی فیلم آیات قرآنی فروردین ماه ۹۹ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت استان بوشهر با این ویروس، آئین اختتامیه در مهر ماه سال جاری در بوشهر برگزار خواهد ‌شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا