پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28595
تعداد نظرات: ۰

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: امروز ۱۰ مورد به آمار جان‌باختگان کرونا در استان افزوده شد که دو مورد مربوط به‌روز‌های گذشته بود که نتیجه آزمایش آنان امروز اعلام شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 تیر 1399 - 10:45

کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سعید کشمیری بیان کرد: روند افزایشی بستری موارد کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بوشهر ادامه دارد و این موضوع افزایش جان‌باختگان را نیز به همراه داشته است.

او افزود: در هفته‌های گذشته هشدار دادیم که اگر موارد بستری در بخش ICU افزایش یابد شاهد افزایش موارد فوتی نیز خواهیم شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان، ادامه داد: از ۱۰ مورد بیماری که امروز در آمار جان‌باختگان به ثبت رسید دو مورد مربوط به‌روز‌های گذشته بود که نتیجه آزمایش آنان امروز اعلام شد.

افزایش فوتی‌ها تیر خلاص بر پیکر نیمه‌جان مدافعان سلامت

کشمیری گفت: یکی از جان‌باختگان امروز نوجوان ۱۶ ساله‌ای بود که دچار مرگ مغزی شده و خانواده نوع‌دوست او به اهدای عضو رضایت داده بودند، اما با مثبت شدن نتیجه آزمایش، این اقدام خیرخواهانه انجام نشد.

او با اشاره به ثبت ۷۱ مورد فوت‌شده براثر کرونا در استان بوشهر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار دیگر نیز که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند جان خود را دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: جان باختن هم استانی‌ها براثر کرونا، مانند تیر خلاصی بر پیکر نیمه‌جان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا است.

بیش از ۱۲۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌ها هستند

کشمیری افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند و در مراقبت خانگی قرار گرفتند.

او با اشاره به افزایش بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان عنوان کرد: ۱۲۱ مورد کرونا مثبت در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۳۰ مورد در بخش ICU بستری هستند و درمجموع ۱۶ نفر نیز وضعیت رضایت بخشی ندارند.

تماس تلفنی وزیر بهداشت و کسب اطلاع از وضعیت کرونا در بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: وزیر بهداشت نیز در تماس تلفنی از آخرین وضعیت کرونا در استان مطلع شد. در این تماس  روند تکمیل اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر و دیگر طرح‌های ضروری استان در حوزه سلامت نیز به اطلاع دکتر نمکی رسید.

کشمیری ادامه داد: تکمیل و تقویت تجهیزات بهداشتی، درمانی و آزمایشگاهی در استان نیز از دیگر محور‌های گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت بود.

او بیان کرد: اضافه شدن تجهیزات و امکاناتی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال به حوزه سلامت استان نیز وعده‌ای بود که وزیر بهداشت در تماس تلفنی قبلی محقق کرده بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا