پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28578
تعداد نظرات: ۰
در زندان بوشهر؛

قاتلی که ۱۱ سال پیش در یک درگیری جوانی را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 2 تیر 1399 - 13:37

معاون قضایی دادگستری و سرپرست شورای حل اختلاف استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ جوانی ۱۸ ساله در یک نزاع و درگیری جوانی دیگر را با اسلحه گرم به قتل می‌رساند.

الماس گشتاسبی افزود: به دنبال شکایت و تقاضای قصاص اولیای دم، قاتل از سال ۱۳۸۸ تا کنون به مدت ۱۱ در انتظار صدور و اجرای در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: با صدور حکم قصاص و تایید آن در دیوان عالی کشور قرار بود حکم قطعی ۷ خرداد ماه امسال اجرایی شود.

معاون قضایی دادگستری استان بوشهر بیان کرد: با گرفتن مهلت یک ماهه تلاش کردیم تا رضایت خانواده مقتول را بگیریم و خوشبختانه اولیاء دم از حق قانونی خود گذشتند و رضایت به آزادی قاتل دادند.

وی خاطرنشان کرد: پارسال فقط در شورای زندان ۵۰۰ پرونده منجر به مصالحه و آزادی ۸۸ زندانی محکوم مالی شد.

گشتاسبی اضافه کرد: در شورای حل اختلاف نیز پارسال حدود ۴۱ هزار پرونده رسیدگی و معادل ۲۲.۵ درصد از پرونده‌ها با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و کسانی که در جامعه دارای نفوذ و مقبولیت هستند به سازش و مصالحه  منجر شدند.

بخشش ۷ زندانی محکوم به قصاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر کل زندان‌های استان بوشهر نیز گفت: در ۶ ماه گذشته ۷ زندانی محکوم به قصاص با پیگیری و تعامل اعضای شورای حل اختلاف و همکاری اولیاء دم به بخشش و آزادی زندانی ختم شد.

سید قاسم طباطبایی افزود: تلاش ما همیشه این بوده تا برای محکومینی که در زندان هستند با پیگیری مستمر بتوانیم رضایت بگیریم.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز به مقوله نماز و قرآن توجه می‌شود و در حال حاضر محکومینی در زندان حافظ ۷ تا ۳۰ جزء قران هستند.

کلمات

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا