جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28575
تعداد نظرات: ۰

مدیر کل محترم سازمان تعزیرات حکومتی استان بوشهر، چرا به جای سرگرم شدن به حواشی ‌سازمان، رویکرد مشخص و موثری در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت کالا به کار نمی گیرد؟؟

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 29 خرداد 1399 - 02:32

وحید امیر / افزایش موج کرونا در استان بوشهر، به گونه‌ای سرگرم‌مان نموده که هر اتفاقی که از دایره کرونا خارج باشد به آن پرداخته نشده و دچار فراموشی شده است.

در بحبوحه کاهش خرید مردم، مرکز آمار ایران نرخ تورم اردیبهشت ماه کشور را ارائه کرد و مشخص شد استان بوشهر در صدر قرار دارد و بیشترین تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر معادل بیش از چهار درصد می‌باشد.

از بحران اقتصادی اطلاع داریم و قصد نداریم به آن بپردازیم اما اگر این بحران در سطح کشور جاری است چرا باید استان بوشهر در صدر تورم قرار گیرد؟ تورم را می پذیریم اما اینکه استان بوشهر در صدر جدول تورم کشور قرار گیرد بیانگر آن است که عامل درونی و در داخل استان باعث افزایش تورم شده است.

دستگاه های اقتصادی مختلفی در استان وجود دارد که هدف آنها بهبود شاخص های اقتصادی است اما در وضعیت فعلی، عملکرد این دستگاه ها متاثر از بحران اقتصادی ایران بوده و عملاً کارکردی بی‌تأثیر دارند؛ لذا تاثیر نقش تورم ملی در درون استان و سایر استان‌ها ساری و جاری می باشد.

می‌ماند دستگاه‌های نظارتی داخل استان‌ها که اگر عملکرد ضعیفی داشته باشند افزایش تورم استان را تحریک نموده و استان بوشهر را در صدر جدول تورم قرار می دهند.

یکی از دستگاه های نظارتی مهم و محوری سازمان تعزیرات حکومتی است که نقش بسیار زیادی در جلوگیری از افزایش قیمت ها و به تبع آن افزایش تورم خواهد داشت که متاسفانه خبرهای خوبی از تعزیرات حکومتی استان بوشهر به گوش نمی رسد.

مدیریت این دستگاه در این وضعیت کرونایی مصیبت‌بار بجای اینکه تمام حواس و اهرم‌های خویش جهت جلوگیری از وقوع تخلفات اقتصادی به ویژه افزایش قیمت‌ها را به کار بندد، بقای مدیریت خویش را ترجیح داده و با تمام توان با رایزنی‌های مختلف میز مدیریتی را دو دستی چسبیده تا هوس کنار زدن ایشان به سر هیچ مدیر بالادستی نزند.

بر مبنای اخبار واصله دو موضوع، ناکارآمدی سازمان تعزیرات حکومتی استان را تسریع نموده است؛ نخست ایجاد تفرقه و نفاق بین کارکنان و دوم عدم شایسته سالاری در ارتقای کارکنان است.

از همه این موارد که بگذریم آن چیزی که عیان و آشکار است این است که استان بوشهر به دلیل ناکارآمدی سازمان تعزیرات حکومتی در صدر جدول تورم اردیبهشت در سطح کشور قرار گرفته است که اگر شاهد تحولی اساسی در رویکرد این سازمان نباشیم در ماه های بعدی با وضعیت وخیم تری راس جدول تورم را رها نخواهیم کرد.

مدیر کل محترم سازمان تعزیرات حکومتی استان بوشهر، چرا به جای سرگرم شدن به حواشی ‌سازمان، رویکرد مشخص و موثری در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت کالا به کار نمی گیرد؟؟

یعنی مردم استان بوشهر اینقدر بیچاره و مفلوک هستند که باید با قدرت خرید پایین، جور ناکارآمدی و سوء مدیریت شما را بکشند؟

لطفاً وضعیت تورم استان بوشهر را به تورم ملی و کل کشور ربط ندهید؛ آنچه مهم و قابل بحث است این است که به دلیل ناتوانی شما و مجموعه تحت مدیریتتان، استان بوشهر گوی سبقت تورم را از ۳۰ استان دیگر کشور ربوده است.

ظاهرا بحران کرونا فرصتی شده تا سازمان‌ تعزیرات به خواب رفته و روند افزایش بی‌رویه قیمت اجناس به هر سمتی که تمایل داشته باشد پیش رود.

انتهای پیام/


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا