پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28560
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

با اجرای برنامه نسخه نویسی و استحقاق سنجی الکترونیکی و کاهش استفاده از دفترچه کاغذی ، دفترچه های بیمه سلامت از تیرماه با اعتبار نامحدود صادر می شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 27 خرداد 1399 - 13:50

دکتر رمضانی گفت: با توجه به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در سراسر استان ، استحقاق سنجی الکترونیکی ملاک اعتبار پوشش بیمه ای است ، بنابراین دفترچه های بیمه سلامت از تیرماه بدون تاریخ اعتبار صادر خواهند شد . به این معنی که از این پس بیمه شدگان در مراجعه به مراکز تشخیصی درمانی از طریق کد ملی وضعیت بیمه ای آنها اعتبار سنجی خواهد شد و در مراکز مجری نسخه نویسی الکترونیکی ، دارو و خدمات بصورت الکترونیک برای انها تجویز و ارائه می گردد و در مواردی محدودیتی برای ارائه خدمات الکترونیک وجود داشته باشد ، اعتبار دفترچه از طریق استحقاق سنجی و یا کد دستوری  USSD(# 1666*)  مشخص می گردد . از طرف دیگر با توجه به اینکه به دلیل اجرای نسخه نویسی الکترونیکی ، استفاده از دفترچه های کاغذی بیمه کاهش خواهدیافت و دفترچه های کاغذی مدت زمان بیشتری در اختیار بیمه شدگان خواهد بود ، بدون تاریخ اعتبار و بعبارت دیگر با اعتبار نامحدود صادر می شود و ملاک اعتبار آنها ، استحقاق سنجی در زمان دریافت خدمت خواهد بود .

 

ایشان در ادامه افزودند: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کروناویروس و در راستای کاهش مراجعات و ترددها و عدم لزوم استفاده از نسخ دفترچه و همچنین کاهش مراجعات بیمه شدگان جهت تعویض و تمدید دفترچه ، برنامه نسخه نویسی الکترونیکی از اول اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر استان بوشهر آغاز گردید و ۲۱۰ مرکز طرف قرار داد شرکت کننده در این طرح ، تا کنون حدود ۲۵۰۰۰ ویزیت ، ۳۵۰۰ نسخ دارویی و ۲۰۰۰ خدمت در این سامانه ثبت نموده اند.

 

دکتر رمضانی با اشاره به ارزیابی میز خدمت توسط اداره کل عملکرد و بازرسی استانداری و کسب رتبه برتر اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در بین دستگاه های اجرایی استان گفت : با استقرار میز خدمت در طبقه همکف اداره کل و پاسخگویی سریع به ارباب رجوع و تسهیل امور و همچنین ارائه خدمات الکترونیک، از سلامت کارکنان     و مراجعین صیانت می شود و ارائه این خدمات و کسب این رتبه با همت همکاران پرتلاشمان در استان انجام شده است که از آنان تشکر و قدردانی بعمل می آید.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا