جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28538
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر خبر داد:

۱۷ روستا سهم استان بوشهر، از ۱۰۳۴ روستا در سراسر کشور که با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 24 خرداد 1399 - 14:04

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: امروز در مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی شرکت ایرانسل و با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعی از مدیران کل استانی و مدیران ارشد شرکت ایرانسل ، ۱۰۳۴ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که از این تعداد ۱۷ روستا در استان بوشهر قرار دارند.

سملیان با اشاره به اینکه اجرای طرح خدمات اجباری روستایی (USO) و اتصال روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات باعث کاهش شکاف دیجیتالی در استان شده است گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در استان به اتمام رسید که از این مبلغ سرمایه گذاری، ۹ میلیارد تومان از بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

نماینده وزیر ارتباطات در استان گفت: در روستاهای استان بوشهر انواع کسب‌وکارهای خدماتی، تولیدی، صنعتی و فناوری اطلاعات دیده می‌شود، از این‌رو بستر اینترنت برای سهولت انجام کسب‌وکارهای جدید می‌تواند مؤثر واقع شود که نیازمند توسعه و توانمندسازی فرهنگی است.

سملیان با تاکید به اینکه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و ابزار الکترونیکی، نقش مؤثری در پیشبرد خدمات دولتی و اجتماعی در روستاهای استان بوشهر دارند گفت: میزان اتصال روستاهای ۲۰ خانوار به بالای استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات به ۹۳ درصد رسیده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا