جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28526
تعداد نظرات: ۰

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نصب بیش ۹۰ دستگاه علایم کمک ناوبری در زمینه تردد ایمن شناورها در آبهای استحفاظی استان بوشهر خبر داد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 24 خرداد 1399 - 10:06

تردد ایمن شناورها در آب های استان بوشهر با نصب بیش از 90 دستگاه کمک ناوبریبه گزارش روابط عمومی ، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: یکی از رسالتها و وظایف اداره کل بنادر و دریا نوردی استان بوشهر تامین ایمنی  ابراه ها ، ورودی بنادر و جزایر در محدوده  دریایی استان  میباشد که در این  راستا با نصب بیش از ۹۰ دستگاه علایم کمک ناوبری زمینه تردد ایمن  شناورها در اب های استحفاظی استان بوشهرصورت گرفته است.

 قاسمی افزود: در حال حاضر آمار روشنایی علایم کمک ناوبری محدوده استان بوشهر بیش از ۹۴ درصد هست  که با تمهیداتی که انجام شده تا آخر تیر ماه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و این مهم شامل تمامی نقاط دریایی استان می باشد.

در ادامه حجت خسروی رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  در خصوص برنامه های تعیین شده جهت  ایمنی هرچه بیشتر آبراه ها با توجه به افزایش میزان تردد های دریایی گفت: با توجه  به تغییرات  ایجاد شده در کانال دسترسی بندر بوشهر و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، آرایش جدید بویه ها در حوضچه چرخش بندر بوشهر انجام شده که با اتمام  عملیات آماده سازی، بویه های مذکور در محل های تعیین شده مستقر شدند.

خسروی اضافه کرد: در سایر بنادر نیز عملیات آماده سازی بویه  ها و اقداماتی که برای تامین و نگهداری آنها بوده صورت گرفته که بمحض مساعد شدن وضعیت جوی طی چند روز آینده آنها نیز مستقرمی شوند.

وی افزود : مجموع بویه های آماده بکار بعنوان اصلی ترین روش تامین ایمنی آبراه ها تا چند روز آینده به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید که با توجه به نوع عملیاتی که در فازهای مختلف بویه گذاری صورت می پذیرد،انجام چهار عملیات به آب اندازی  در یکروز توسط تیم عملیاتی بندر بوشهر یک اقدام بینظیر و در خور تحسین میباشد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا