چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28494
تعداد نظرات: ۰
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر :

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: طرح های کسب دانش فنی تولید و تکثیر بچه ماهی سی باس و راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی ژنتیک در استان توسط این مرکز علمی در دست اجراست .

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 19 خرداد 1399 - 10:41

جهاد دانشگاهی بوشهر ۲طرح مهم در دست اجرا داردعلی احمدی زاده روز یکشنبه در نشست استاندار و روسای دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر بچه ماهی سی باس شامل تولید و تکثیر بچه ماهی سی باس، تولید آرتمیا، روتیفر، جلبک ایپیرولینا و ساخت سه حوضچه نگهداری مولد ماهی است و اکنون در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد.

 وی افزود:پیشنهاد پژوهشی این طرح در سال ۹۸ نوشته و به عنوان یکی از ۳۱ طرح فناورانه ملی تصویب شد.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر بیان کرد:  هشت میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای این طرح مصوب شده است که تاکنون بخشی از آن  تخصیص یافته است.

احمدی زاده ادامه داد: باتوجه به تصویب بودجه هشت میلیاردی از اعتبارات ملی جهاد دانشگاهی، امیدواریم سهم ۴.۸ میلیاردی از محل اعتبارات استانی که در تفاهم نامه‌ای میان استاندار و رئیس جهاد دانشگاهی به امضا رسید  نیز محقق شود.

وی گفت: در حال حاضر زمین این مرکز در شهرک شیلاتی دلوار برای آغاز طرح پایلوت به مساحت ۱.۲ هکتار خریداری شده است و برای اجرای کامل طرح به هشت هکتار دیگر نیاز است.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: آزمایشگاه تشخیص طبی ژنتیک استان نیز در مرحله اجرا قرار دارد و تاکنون حدود یک میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شده است.

احمدی زاده افزود: در صورت اختصاص اعتبار ۲ میلیاردتومانی از سوی سازمان مدیریت استان، این طرح نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی  از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد در زمینه اخذ مجوز بهره برداری با جهاد دانشگاهی همکاری کند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا