پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28474
تعداد نظرات: ۰
هشدار پلیس فتا بوشهر؛

صدای استان : رئیس پلیس فتا بوشهر در خصوص ارسال پیامک های جعلی جهت آزادسازی سهام عدالت توسط سودجویان فضای سایبری به شهروندان هشدار داد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 18 خرداد 1399 - 09:44

مراقب باشید با ترفند آزادسازی سهام عدالت حسابتان خالی نشود!به گزارش صدای استان؛ سرهنگ مهدی قاسمی گفت: شهروندان مراقب تماس تلفنی و مراجعه حضوری افراد ناشناس و سودجو به بهانه سهام عدالت باشند.

وی بیان کرد: برخی از مردم بدون توجه به اینکه آزادسازی سهام عدالت به واریز هیچگونه وجه یا پرداخت اینترنتی نیازی ندارد، به سایت جعلی تبلیغ شده مراجعه می‌کنند و اطلاعات حساب خود را ثبت نموده و از این طریق به درگاه اینترنتی فاقد اصالت یا فیشینگ هدایت می‌شوند و توسط هکر و کلاهبردار سایبر با دریافت اطلاعات حساب قربانیان و فعالسازی رمز دوم، موجودی حسابشان را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: در مورد مشابه دیگری نیز، پیامکی برای کاربر ارسال و اعلام شده جهت ثبت اطلاعات بانکی خود در سامانه سهام عدالت تا آخر همین ماه فرصت دارید و حتی بعضی اوقات مبلغی به عنوان جایزه نیز جهت ثبت به موقع اطلاعات در سایت جعلی اعلام می‌کنند و بدین وسیله کاربر ترغیب و تشویق می‌شود و به خواسته کلاهبردار توجه می‌کند بدون اینکه از نیّت مجرمانه آنها مطلّع باشد و تحقیقی در این خصوص انجام دهد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: شهروندان محترم هوشیار باشند در حال حاضر، ثبت‌نام جدیدی تحت عنوان سهام عدالت صورت نمی‌گیرد، لذا فریب هیچ‌گونه تبلیغات با موضوع ثبت‌نام سهام عدالت را در فضای مجازی نخورند و هرگونه اخبار در این خصوص را تنها از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به شهروندان توصیه کرد: شهروندان توجه داشته باشند برای هرگونه بررسی و تغییر در سهام عدالت خود فقط به آدرس www.samanese.ir مراجعه و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی به شدت پرهیز کنند. همچنین نباید از سودجویانی که به دنبال ارزان خریدن سهام دیگران هستند غافل شوند.

سرهنگ قاسمی در پایان اظهار کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و موارد مشکوک را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری ، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی و یا شماره تلفن ۲۱۸۲۴۷۳۲ با ما در میان بگذارند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا