جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28462
تعداد نظرات: ۲
سوء‌مدیریت یک طرح ملی را به فنا می دهد؛

در همین راستا کارگاه های متعددی با محوریت اساتید دانشگاه خلیج فارس و پیام نور برگزار شده بود و دانشجویانی جهت تحقیقات میدانی و توزیع و تکمیل پرسشنامه آموزش دیده بودند.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 15 خرداد 1399 - 21:00

در پی انتشار خبری به نقل از ابراهیمی معاون میراث فرهنگی استان بوشهر در خصوص طرح ملی اطلس زبانی استان بوشهر برای اولین بار در دست تهیه است که در این طرح ملی تنوع گویشی روستاهای استان بوشهر بر روی نقشه قابل مشاهده خواهد بود.
مستنداتی در خصوص سرقت این طرح ملی توسط میراث فرهنگی در اختیار صدای استان قرار گرفت ، این طرح متعلق به دو استاد زبان شناسی دانشگاه های بوشهر بوده است.مطابق بررسی های بعمل آمده تاکنون مبالغی نیز به شخصی از طرف میراث فرهنگی پرداخت شده که ایشان تخصصی در این خصوص نداشته است .
در طرحی که در دانشگاه خلیج فارس و پیام نور نیز ثبت شده است بیش از ۹ استاد دانشگاه و ۸ همکار بین المللی از اساتید دانشگاه های آلبرتا ،کارلتون ، بامبرگ ، گوته و کراتس نیز حضور داشته اند .
بانیان طرح که از اساتید مطرح زبان شناسی کشور و استان بوشهر می باشند جهت پیگیری طرح به سازمانهای مختلف من جمله برنامه بودجه و میراث فرهنگی مراجعه کرده بودند و طرح در اختیار ابراهیمی معاون میراث فرهنگی قرار گرفته بود .
مطابق مستندات موجود تاریخ تصویب این پژوهش ۹۶/۲/۳ با محورهای پژوهشی مطالعات زبانی و فرهنگی کرانه های خلیج فارس و پردازش زبان در فارسی زبانان است . در ادامه نیز با توجه به اقلیم بوشهر و زندگی هم استانی های عرب زبان در مناطق مختلف استان تیمی از گروه زبان و ادبیات عرب نیز به پروژه پیوسته بودند.
در همین راستا کارگاه های متعددی با محوریت اساتید دانشگاه خلیج فارس و پیام نور برگزار شده بود و دانشجویانی جهت تحقیقات میدانی و توزیع و تکمیل پرسشنامه آموزش دیده بودند.

حال ابراهیمی از این طرح به یغما رفته در مصاحبه خود باخبرگزاری صدا و سیمای مرکز بوشهر اعلام نموده تا پایان نیمه اول امسال تمامی روستاهای شمال استان در شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان و بوشهر را پوشش می‌دهیم و با برنامه‌ریزی انجام شده این کار را در دیگر شهرستان‌های استان هم انجام می‌دهیم تا به‌تدریج در طرح اطلس گویش قرار بگیرند.

این در حالی است که سرقت یک طرح ملی کارشناسانه توسط یک نهاد دولتی از مجموعه دانشگاهی در استان بی سابقه و اعتبار طرح های کارشناسی و آکادمیک همواره حفظ می شده است .

 

صدای استان آماده نشر جوابیه میراث فرهنگی استان بوشهر می باشد .


تعداد نظرات: ۲
ابراهیم
21:00 - 1399/03/15

عامو خبر درست بنویسید آدم بفهمه چی به چیه. یه نگاهی به جمله بندی تون بکنید

همشهری
21:00 - 1399/03/15

این “طرح ملی” قبلا هم به فنا رفته بود یا از زمانی که خانم دکتر کرمپور در کسوت مدیرکلی قرار گرفتند متوجه این اتفاق شدند؟ به فرض این که مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی حال حاضر استان بوشهر سال ۹۶ این پروژه را کلید زده باشند، تا آنجا که بنده اطلاع دارم این پروژه سال ۹۵ در گروه زبانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در قالب رساله دکتری یک دانشجو رشته زبانشناسی ثبت و تصویب گردید که قاعدتا باید در مراحل آخر کار وآماده دفاع باشد.
ای کاش مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اخلاق اسلامی و حرفه ای را سرلوحه کار خودشان قرار می دادند.

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا