جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28441
تعداد نظرات: ۰
توصیه‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای اینکه این سیر رو به صعود بروز بیماری رو با وقفه مواجه کنیم حداقل برای یکهفته با جدیت کامل فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های بهداشتی رو رعایت کنیم .

تاریخ انتشار: جمعه ، 9 خرداد 1399 - 15:36

با توجه به اینکه میزان شیوع کووید ۱۹ در نوار جنوبی کشور و از جمله استان بوشهر افزایش پیدا کرده است با فرض اینکه هر بیمار تا دو هفته ( و گاهی بیشتر) می‌تواند ویروس رو منتقل کند در حال حاضر تعداد زیادی ناقل شناخته شده و احتمالا تعداد زیادتری ناقل شناسایی نشده در جامعه وجود دارند که این افراد در صورت بروز تماسهای حفاظت نشده می‌توانند بیماری را به دیگران انتقال بدهند و این موضوع بشکل یک چرخه ، با افزایش موارد ، گردش ویروس رو در جامعه بیشتر میکند.
بدون اینکه بخواهم منکر مسئولیتهای خودمون در حوزه سلامت بشوم میخواهم بگویم که قطع این چرخه انتقال به نحوه عملکرد تک تک ما چه بعنوان بیمار و چه بعنوان فرد سالمی که بر اثر بی توجهی خودش رو در معرض مواجهه قرار میدهد دارد و بدون این مولفه، راهبردهای نظام اداری بهداشت و درمان نتیجه موثری نخواهد داشت .
پیشنهاد میکنم برای اینکه این سیر رو به صعود بروز بیماری رو با وقفه مواجه کنیم حداقل برای یکهفته با جدیت کامل فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های بهداشتی رو رعایت کنیم، کمتر بیرون بریم، فقط در صورت ضرورت و کوتاه برای خرید بریم، دورهمی ها و مراسم را متوقف کنیم. تماسها رو کاهش بدهیم و صنوفی که براشون امکان دارد برای کارشان محدودیت هایی اعمال کنند.
این کار اگه بطور همگانی و همزمان در استان انجام بشود به احتمال بالا می‌تواند سیر صعودی بیماری رو متوقف کند و شرایط رو در استان مدیریت شده نگه دارد.

دکتر خواجه ئیان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا