جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28433
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل ارتباطات بوشهر: در آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال تأکید شد که اقتصاد دیجیتال می‌تواند جایگزین اقتصاد نفتی شود و با جهش اقتصاد دیجیتال ایران هوشمند قابل تحقق است.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 8 خرداد 1399 - 13:49

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: محمدجواد آذری جهرمی در آیین رونمایی از پروژه‌های «پیشران اقتصاد دیجیتال» در حضور رئیس‌جمهور و ارتباط ویدئویی با مدیران کل استانی، ابتدا به تشریح مفهوم اقتصاد دیجیتال پرداخت تا به پاسخ این پرسش برسد که چرا اقتصاد دیجیتال می‌تواند جایگزین اقتصاد نفتی شود.

 

نماینده وزیر ارتباطات در استان گفت: در این جلسه با حضور و دستور رییس ‌جمهوری سه پروژه بزرگ توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و همچنین ارتقا سهم محتوای داخلی بر بستر این شبکه و یک طرح حمایت از استارت آپ ها افتتاح شد.
سملیان گفت: نخستین پروژه افتتاح شده، مرکز داده های بزرگ ایرانسل بود که در راستای تامین زیرساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز برای ارائه خدمات عمومی در کشور و اجرای تکالیف مندرج در اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات، شرکت ایرانسل هم ‌راستا با اهداف و برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات نسبت به ایجاد یک مرکز داده بزرگ با استفاده از به‌ روزترین فناوری‌های جهان اقدام کرد.
سملیان با اشاره به اینکه پروژه خدمات ابری زیرساختی دومین پروژه‌ای بود که به دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد گفت: خدمات ابری یکی از مهم‌ترین ارکان تامین زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور و مورد تاکید در اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات است. همچنین بسته حمایتی از استارت‌آپ‌ها نیز طرحی با ابتکار سازمان فناوری اطلاعات و همکاری صندوق نوآفرینی و به منظور حمایت از کسب و کارهای فناورانه خرد آماده شده است.
مدیر کل ارتباطات استان با تاکید به اینکه چهارمین و شاید مهم‌ترین پروژه ای که امروز به دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد «طرح انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» بود، گفت: ارزش مجموع طرح های افتتاح شده ۲۲۸۰ میلیارد تومان است که از این میان برای افتتاح مرکز داده اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات شرکت ایرانسل، ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال، افتتاح پروژه زیر ساخت ابری شبکه ملی اطلاعات شرکت آسیاتک، ۸۵۰۰ میلیارد ریال، افتتاح طرح حمایتی کسب و کارهای دیجیتالی آسیب دیده از کرونا ،۲۵۰۰ میلیارد ریال و برای طرح انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی، ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا