جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28407
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۲۵ هزار تن خرمای مرغوب این استان در ماه مبارک رمضان در کشور عرضه شد و تنها ۱۰ هزار تن خرما نیز در واحدهای بسته‎بندی سنتی و صنعتی استان باقی مانده است.

تاریخ انتشار: شنبه ، 3 خرداد 1399 - 11:53

۲۵ هزار تن خرمای استان بوشهر در بازار عرضه شدبه گزارش صدای استان؛ سید حسین حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال با تدابیری که از سوی سازمان صمت پیش بینی شد خرمای کبکاب حداکثر قیمت برای مصرف کننده در تهران ۱۸ هزار تومان و در بوشهر نیز بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان تفاهم شد و خرما بسته به نوع کیفیت برمبنای شرایط به بازار عرضه شد.

وی بیان کرد: در این زمینه محدودیتی در شبکه توزیع ایجاد نشد و خرما به اندازه کافی در این شبکه قرار گرفت.

حسینی ادامه داد: در ارتباط با بحث ماه رمضان نیز بنا بود تعرفه بر صادرات خرما وضع شود که با پیگیری‌های انجام شده تعرفه‌ای در این زمینه وضع نشد.

وی بیان کرد: در این زمینه با هماهنگی انجمن ملی خرما تولیدکنندگان هم استانی به میدان‎های میوه و تره‎بار معرفی و در این میان سه تولید کننده در این زمینه فعال شدند.

حسینی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان یکهزارو ۷۴۰ تن برنج در استان بوشهر توزیع شد که از این میزان ۲۲۰ تن به کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۴۴ تن به اداره کل بهزیستی، ۲۷۲ تن در قالب طرح مواسات در اختیار سپاه امام صادق (ع)، موسسه‌های خیریه معرفی شده از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمع بوشهر، آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه تحویل و در بین شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از مقدار برنج توزیعی در مجموع ۵۳ هزار کیسه ۱۰ کیلویی در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین از سوی اتاق اصناف استان بوشهر نیز برنج دولتی در بین ۸۰۰ راننده آژانس‎های تاکسی تلفنی و همچنین آرایشگران زنانه و مردانه توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:  ۱۰۰ تن برنج سهمیه استان نیز از سوی شرکت‌های پتروشیمی با هماهنگی از طریق فرمانداران شهرستان‌های جنوبی در بین اقشار نیازمند توزیع شد.

حسینی یادآورشد: فروشگاه‎های زنجیره ای کورش و رفاه نیز سهمیه برنج ملی دارند که توزیع آنها از سوی این فروشگاه‎ها انجام می‌شود.

وی گفت: شکر نیز در مجموع ۷۱۹ تن در بسته‌بندی‎های یک کیلویی در بین شهروندان و بسته‌های پنج کیلویی برای نهادهای حمایتی در استان توزیع شده است.

حسینی ادامه داد: در مجموع ۹۵ درصد از سهمیه برنج و شکر استان به صورت هدفمند توزیع شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا