پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28349
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افزایش شمار مبتلایان به کرونا جدای از تلاش برای بیماریابی در استان، نشان از بی‌توجهی مردم به نکات بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 30 اردیبهشت 1399 - 10:05

به‌گزارش صدای استان به نقل از مهر؛ دکتر سعید کشمیری پس از نشست ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر به خبرنگار ما گفت: مثبت شدن آزمایش کرونای ۷۹ نفر در استان بوشهر یک زنگ خطر است؛ زیرا تا امروز شیب روزانه مبتلایان ملایم بود، اما اکنون شیب تندی پیدا کرده و هر گاه آمار مبتلایان افزایش پیدا می‌کند یک هفته بعد شمار بستری‌های در بیمارستان هم بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به این‌که مراکز بیماریابی به ۱۷ مرکز افزایش یافته، گفت: ما به‌دنبال اطرافیان بیماران مثبت رفتیم و با این کار شمار بیشتری از میتلایان پیدا شد. یکی از مزیت‌های این کار ایزوله کردن و قرنطینه خانگی بیماران برای پیشگیری از انتقال به دیگران است.

او با گلایه از حضور بیش از اندازه مردم در مکان‌های عمومی و پرخطر، افزود: عادی انگاشتن شرایط از دیدگاه مردم از بدترین اتفاقات است و متأسفانه بسیاری از مردم موضوع همه‌گیری کرونا را جدی نمی‌گیرند.

کشمیری در ادامه یادآور شد که ویروس کرونا حالاحالا‌ها با ماست و ما باید با پذیرش این شرایط، هم کار‌های ضروری‌مان را انجام بدهیم و هم کاملاً بهداشت را رعایت کنیم تا آسیب نبینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مردم باید از مراسم خانوادگی، شادی و ختم دوری و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. او اضافه کرد: با باز شدن بازار، رفت‌وآمد‌ها زیاد شده و مردم شعار «در خانه بمانیم» را فراموش کرده‌اند؛ باید فقط به‌قدر ضرورت بیرون بیاییم، زیرا چیزی تغییر نکرده و کرونا تمام نشده. وضعیت استان شمالی ما قرمز شده و وضعیت استان بوشهر شکننده است که اگر رعایت نکنیم ممکن است مانند خوزستان شویم.

کشمیری با اشاره به بازگشایی مساجد تأکید کرد که تنها به اندازه یک‌پنجم ظرفیت مسجد نمازگزار وارد شود و نمازگزاران فاصله دو متری را رعایت و از مهر شخصی و ماسک استفاده کنند. او هم‌چنین گفت که در اداره‌ها جلسات غیرضروری برگزار نشود و اگر نیاز بود، باید کوتاه و یا به‌صورت دورسخنی(ویدئوکنفرانس) باشد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا