پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28309
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدارس استان بوشهر همزمان با سراسر کشور از امروز با رعایت نکات بهداشتی بازگشایی شد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 28 اردیبهشت 1399 - 09:58

به گزارش صدای استان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست ویدیو کنفرانس با روسای آموزش و پرورش و کارشناسان روابط عمومی استان بوشهر گفت: براساس تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش، مدارس کشور از امروز ۲۷ اردیبهشت به منظور رفع اشکالات درسی دانش‌آموزان به مدت یه هفته تا ۱۰ روز بازگشایی می‌شود.

علی مرداد کرمی افزود: حضور مدیران و معلمان در مدارس الزامی، اما برای دانش‌آموزان اختیاری و تنها برای رفع اشکال است.

او با بیان اینکه چگونگی برگزاری امتحانات به تصمیم شورای مدارس بستگی دارد عنوان کرد: به‌جز امتحانات پایه نهم که به صورت هماهنگ استانی است و پایه دوازدهم که امتحاناتشان از ۱۷ خرداد ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود امتحانات بقیه پایه‌ها بسته به تصمیم شورای مدرسه و به صورت غیرحضوری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر از ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سامانه saja.medu.ir خبرداد و گفت: ثبت‌نام برای پایه اول ابتدایی از اول خرداد، پایه هفتم یا اول متوسطه از اول تیرماه و پایه دهم یا دوم متوسطه از پنجم تیرماه به مدت دو هفته خواهد بود.

کرمی ادامه داد: کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در مدارس شاهد هستند از اول تا دهم مرداد با مراجعه حضوری مدارک خود را تحویل دهند که پس از بررسی براساس صلاحیت وارد مدارس می‌شوند.

او گفت: ثبت‌نام کتاب‌های درسی نیز از طریق سامانه irtextbook.ir به‌صورت انفرادی و گروهی از ۲۴ فروردین آغاز شده و تا ۲۳ خرداد ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در روش انفرادی اولیا یا خود دانش‌آموزان وارد سامانه شده و ثبت نام می‌کنند و در روش گروهی مدیران مدارس موظف هستند به صورت گروهی دانش‌آموزان را برای دریافت کتاب ثبت‌نام کنند.

کرمی با بیان اینکه استفاده از سامانه شاد به صورت رایگان است و هزینه‌ای برای دانش‌آموزان ندارد بیان کرد: درصورت ادامه استفاده از این برنامه در سال تحصیلی جدید، موضوعات و مطالب درسی در آن رصد شده و بهبود می‌یابد که تاثیر به سزایی در کیفیت بخشی به روند آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارد.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا