جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28234
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر گروه سلامت محیط کار معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت : با توجه به بازگشایی مساجد و مصلاها و برپایی آیین شب قدر رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت مردم الزامی است .

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 24 اردیبهشت 1399 - 12:50

به گزارش صدای استان  به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ توبه خاک با بیان اینکه بهتر است این آیین در فضای باز برگزار شود افزود : اگر از شبستان های مساجد هم استفاده شود حداکثر ظرفیت افراد باید ۲۵ درصد ظرفیت آن اماکن باشد.

وی اضافه کرد : وجود تهویه در این محیط ها ،روشن بودن پنکه و کولر یا باز بودن در و پنجره ها ، استفاده از ماسک و دستکش ،همراه داشتن وسایل شخصی مانند سچاده ،کتاب های ادعیه و قرآن و چادر برای بانوان از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت.

توبه خاک گفت: یکی از موضوعات مهم استفاده نکردن از آبسردکن ها در این روزها و شب ها و در این اماکن ،است به همین منظورهمراه داشتن کلمن کوچک آب آشامیدنی برای شرکت کنندگان ضروری است .

وی افزود: هیئت امنا مساجد اطلاع رسانی کنند بیماران  تنفسی و قلبی و عروقی ،سالمندان و کودکان   در این آیین حضور نیابند .

توبه خاک گفت: مداحان نیز بهتراست برنامه خود را در محیط های باز مانند ورزشگاه ها و با ۲۵ درصد ظرفیت این اماکن برگزار کنند مدت زمان برگزاری آیین شب قدر حداکثر دو ساعت اعلام شده است.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا