چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28152
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از علت‌های افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان در روز‌های گذشته شناسایی خوشه‌های محلی است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 21 اردیبهشت 1399 - 08:30

بهبودی قطعی ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهربه گزارش صدای استان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سعید کشمیری بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ ۳۵۸ نفر شامل ۲۰۳ مرد و ۱۵۵ زن است.

او عنوان کرد: از ۱۴ مورد مثبت جدید، ۸ مورد در دشتستان، ۳ مورد در تنگستان، ۲ مورد در جم و یک مورد در دیلم به ثبت رسیده که همه بیماران به صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: ۸ بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۳۶، ۳۱، ۲۹، ۲۱ و ۲۱ ساله و خانم‌هایی ۷۰، ۴۹ و ۲۵ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری افزود: سه بیمار جدید شهرستان تنگستان، آقایی ۷۵ ساله، خانمی ۵۰ ساله و کودکی ۸ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

او افزود: سه بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۴۷ ساله ساکن شهرستان دیلم و آقایی ۳۲ ساله و کودکی ۴ ساله از شهرستان جم که در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۵۸ نفر) تاکنون ۱۶۷ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۷۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۴ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

دکتر کشمیری بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کار‌های ضروری در اجتماعات تردد کنند عنوان کرد: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازار‌ها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد داشت.

او افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه رعایت نکردن فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد ادامه داد: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع به جد خودداری کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا