پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28063
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: ساکنان منطقه طلحه شهرستان دشتستان با گلایه از نبود پزشک و ابراز نگرانی نسبت به تعطیل شدن مرکز خدمات جامع سلامت این روستا خواستار پیگیری مسئولان برای استقرار پزشک در این مرکز شدند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 16 اردیبهشت 1399 - 09:25

به گزارش صدای استان ؛ مرکز خدمات جامع سلامت این روستا که محل مراجعه ساکنان روستاهای طلحه، شاهیجان، درنگ، شاه پسرمرد، اسد آباد و عشایر حاشیه این روستاها است از اوایل بهمن‌ماه تاکنون تنها در ۲ هفته پزشک به خود دیده‌است.

مرکز خدمات جامع سلامت طلحه دشتستان پزشک ندارد

در این بین اهالی این روستاها در نبود پزشک ناگزیر به مراجعه مراکز درمانی حومه هستند که با توجه به طولانی بودن مسافت مشکلات عدیده‌ای فراروی آنها ایجاد شده‌است.

با توجه به اینکه شمار زیادی از روستائیان وسیله اختصاصی برای دسترسی به پزشک ندارند همین امر موجب شده تا نگرانی آنها در موضوع نبود پزشک دوچندان شود.

این وضعیت باعث شده تا در بسیاری از مواردروستائیان با ترس از ابتلا به کرونا در نبود پزشک قید مراجع به سایر مراکز درمانی را زده و اقدام به خوددرمانی کنند.

یکی از عشایر دشت طلحه گفت: در چندین نوبت به مرکز خدمات جامع سلامت این منطقه مراجعه کردم  اما پزشک نداشت و ناگزیر به سفر به مناطق همجوار برای انجام  امور درمانی خود شدم که در شیرایط سخت شیوع ویروس کرونا استرس، ترس و هزینه های زیادی را تحمل کردم.

مهدی رضایی افزود: در صورتی که چنین مرکزی فاقد پزشک تعریف شده باید اطلاع رسانی لازم به عشایر صورت گیرد تا برای نیازهای درمانی خود وقت خود را صرف مراجعه به این مرکز نکنند.

یکی از ساکنان روستای طلحه گفت: مرکز درمانی که در چند ماه اخیر بیشتر روزها فاقد پزشک بوده اکنون بیم آن می‎رود که داروخانه دولتی این مرکز نیز رو به تعطیلی برود.

احمد احمدزاده افزود: شمار قابل توجهی از ساکنان روستا به دلیل نداشتن خودرو در بحبوحه اوج گیری بیماری کرونا مرکز درمانی منطقه را فاقد پزشک دیدند و هنگام تصمیم به مراجعه به مراکز درمانی شهرها و روستاهای همجوار نیز به دلیل کاهش تردد خودروها با مشکل مواجه بودند.

وی اظهار داشت: اکنون انتظار می‎رود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با تامین پزشک نگرانی مردم این منطقه را کاهش داده و مرکز خدمات جامع سلامت طلحه به صورت تمام وقت برخوردار از پزشک باشد زیرا  وجود چنین مرکزی در نبود پزشک برای ساکنان روستا معنی  و مفهومی ندارد.

یکی از ساکنان روستای درنگ گفت: مرکز خدمات جامع سلامت طلحه نزدیک ترین مرکز درمانی به روستای ما است ولی در چهار ماه گذشته در هر نوبت مراجعه دست خالی از این مرکز خارج شدیم.

مهدی زارعی افزود: در حالی که یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان رقم خورده و این موضوع در مهار کرونا نیز عینیت پیدا کرده‌است، امیدواریم نمود این مهم در مرکز خدمات جامع سلامت طلحه نیز محقق شود و به صورت دائم شاهد حضور پزشک باشیم.

یکی از ساکنان روستای طلحه گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستا با وجود بخش‏‎های مختلف پذیرش، نگهبانی، داروخانه، راننده آمبولانس، پزشک و سرپرست درمانگاه اکنون تنها سه نفر در این مرکز فعالیت دارند و بدون شک با این رویه زمینه ارائه خدمات درمانی مدنظر روستائیان وجود ندارد.

علی حسینی افزود: در این ایام با افزایش فعالیت کشاورزان بدون شک وقتی در نبود پزشک مجبور به مراجعه به مراکز درمانی روستاها و شهرهای اطراف شوند این موضوع وقت زیادی از آنها را می‎گیرد و مانع فعالیت روزانه کشاورزان روستا می‎شود.

دهیار روستای طلحه نیز با تایید نبود پزشک در مرکز درمانی این روستا گفت: در چند وقت اخیر پیگیری‏‌های لازم برای تامین پزشک صورت گرفت ولی تاکنون این مهم محقق نشده‌است.

سید رضا موسوی افزود: با توجه به سختی و مشقت‎های فراوانی که ساکنان منطقه برای دسترسی به پزشک متحمل می‎شوند انتظار می‏‌رود هر چه زودتر این مهم تحقق یابد.

علوی سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت طلحه نیز با تایید نبود پزشک در این مرکز از دادن اطلاعات بیشتر خودداری و خواهان بررسی موضوع از شبکه بهداشت و درمان شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با اتمام طرح پزشک مرکز خدمات جامع سلامت روستای طلحه با پیگیری از طریق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موضوع تامین پزشک این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

ماریا خویش دوست افزود: برای تامین پزشک در مقطعی پزشکان امتحان تخصص داشتند و اسفندماه نیز با شیوع ویروس کرونا همزمان  و همین عامل باعث شد تا این مرکز همچنان فاقد پزشک بماند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شبکه بهداشت و درمان پس از هفته‌های اولیه شیوع کرونا اکنون به وضعیت پایداری رسیده پیش بینی می‌شود نهایتا تا خردادماه همزمان با فارغ‌التحصیل شدن پزشکان، پزشک موردنیاز مرکز طلحه تامین شود.

خویش دوست ادامه داد: در ارتباط با نگرانی اهالی برای تعطیلی احتمالی روستا نیز آنها خاطر جمع باشند به هیچ وجه این اتفاق رخ نخواهد داد و در آینده نزدیک مرکز خدمات جامع سلامت این روستا به وضعیت مدنظر مراجعه کنندگان خواهد رسید.

روستای طلحه از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان است که تا مرکز استان بوشهر حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا