جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 28034
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مجوز تیمداری شهرداری بوشهر به پایان رسیده و باز هواداران باید منتظر بمانند تا تکلیف مالکیت تیم محبوبشان مشخص شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 15 اردیبهشت 1399 - 10:25

شاهین بوشهربه گزارش صدای استان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تیم فوتبال شاهین بوشهر بعد از اتفاقاتی که سال‌ها قبل در لیگ برتر تجربه کرد و به رده‌های پایین‌تر رفت، دوباره احیا شد و پارسال با حمایت‌های شهرداری بوشهر، بار دیگر به لیگ برتر رسید و نامش شد شاهین شهرداری بوشهر.

شاهینی‌ها اگرچه یکی از نامزد‌های سقوط در لیگ نوزدهم هستند، اما بخت خوبی هم برای بقا دارند.

در همین حال با توجه به اینکه مجوز تیمداری شهرداری در لیگ برتر یک ساله بوده، با پایان یافتن زمان این مجوز، چاره‌ای جز واگذاری باشگاه شاهین شهرداری بوشهر وجود ندارد.

نکته‌ای که در اینجا مطرح است این است که چرا اعضای شورای شهر و شهردار بوشهر در این مدت اقدامی برای پیدا کردن حامی قابل اعتماد نکردند؟

شهرداری‌ها با توجه به اینکه زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کنند، به علت قانونی که در خصوص ممنوعیت تیمداری وزارتخانه‌ها وجود دارد، نمی‌توانند فعالیتی در لیگ برتر فوتبال داشته باشند.

درباره شاهین بوشهر مسئولان شهرداری به طور موقت مجوز فعالیت خود را دریافت کردند. اعتبار این مجوز تا اول فروردین ۹۹ بود که با توجه به تعطیلی مسابقات پایان اعتبار مجوز هم عقب افتاد، اما د رهر صورت شهرداری برای فصل بعد امکان تیمداری نخواهد داشت.

رئیس شورای شهر بوشهر در گفت‌وگویی در این خصوص گفته است: برای فصل آینده به دنبال راهکار‌هایی برای حفظ نام بزرگ شاهین هستیم. هواداران شاهین اطمینان داشته باشند، نسبت به سرنوشت این تیم پرهوادار، مثل آن‌ها حساس هستیم.

ابوذر دهدار افزود: به طور قطع برای فصل آینده لیگ برتر به دنبال راهکار و واگذاری تیم به شخص حقیقی یا حقوقی معتبر و با شرط حفظ نام شاهین و حضور تیم در بوشهر خواهیم بود و در این خصوص دقت نظر و حساسیت لازم را خواهیم داشت. حتی تلاش خواهیم کرد در صورت امکان سهام باشگاه به هواداران واگذار شود.

او ادامه داد: تاکنون مجموعه شورای شهر و شهرداری از لحاظ مالی به تعهدات خود عمل کرده‌اند و سعی داریم با همین جدیت حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

مدیر عامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر نیز چند روز پیش در گفت‌وگویی تاکید کرده بود که نمی‌گذارد این تیم به همین راحتی واگذار شود.

سعید مسیگر افزود: ابتدای فصل هم نمی‌توانستیم تیمداری کنیم و شاهین طبق قانون نباید زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کرد، اما با صحبت‌هایی که شد مجوز یک‌ساله گرفتیم تا از کمک شهرداری بهره‌مند شویم.

او ادامه داد: گمانه‌زنی‌های مختلفی در این زمینه نحوه ادامه فعالیت شاهین شده، اما تا کنون صحبت خاصی نشده است. روی هدفمان تمرکز کرده‌ایم و برای ماندن تلاش می‌کنیم.

مدیر عامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر بیان کرد: امیدوارم بتوانیم در لیگ بمانیم و به مساله واگذاری باشگاه فکر نمی‌کنیم، زیرا شاهین یک باشگاه پرطرفدار است، متکی به شخص نیست و مطمئن باشید به مشکلی بر نخواهد خورد.

همه این حرف‌ها در حالی گفته شده که مسئولان شورا و باشگاه یک مورد را فراموش کرده‌اند، که «زمان».

زمانی که سازمان لیگ مجوز یک سال تیمداری به شهرداری بوشهر داد، مسئولان وقت تاکید کردند که زمان مناسبی است تا حامی قابل اعتماد پیدا کنیم. اگرچه در مقطعی از فصل حامی قوی هم پیدا شد، ولی به علت گذشته نه چندان خوب آن حامی، همه چیز بهم خورد.

در این مدت حرف و حدیث‌های فراوانی شنیده شده که برخی برای حفظ منافعشان مانع تغییر مالکیت این باشگاه هستند؛ حرف‌هایی که امیدواریم صحیح نباشد.

دیر عمل کردن مسئولان باعث شده که حالا در صورت ماندن شاهین در لیگ برتر، این تیم تابستان سختی خواهد داشت.


برچسب ها: #شاهین بوشهر
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا