جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27861
تعداد نظرات: ۱
در نشست خبری رییس شورای بندر بوشهر چه گذشت:

نشست خبری ابوذر دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر به مناسبت” روز شوراها “دوشنبه در سالن کنفرانس شهدای ایرنا بوشهر برگزار شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 8 اردیبهشت 1399 - 13:16

ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر اظهار داشت : در این ۲ سال و ۸ ماه از شورای پنجم که می‌گذرد ۲۵۶ جلسه تا کنون برگزار کردیم و تلاش کردیم جلسات بصورت علنی برگزار شود.

  • اعتبار سال گذشته شهرداری بوشهر را ۲۲۴ میلیارد تومان مصوب کردیم که جذب این بودجه بصورت کامل انجام شد و توانستیم ۶ میلیارد هم اضافه بر آن جذب کنیم اما در حوزه اجرایی خوب عمل نکردیم.
  • بودجه سال ۹۹ شهرداری را ۲۹۹ میلیارد تومان در شورا مصوب شده که بخش عمرانی با ۱۷۰ میلیارد تومان به نسبت سال گذشته از رشد ۳۲ درصدی برخوردار است.در بودجه سال جاری ، ۲۰ میلیارد تومان جهت آسفالت معابر و کوچه ها، ۸ میلیارد تومان برای بافت تاریخی فرهنگی بوشهر، ۱۳ میلیارد تومان تقاطع غیر هم سطح ، ۳۰ میلیارد احداث پارکینگ ، ۱۰ میلیارد تومان برای بازگشایی معابر ،۷ میلیارد تومان جهت احداث گذر سرتل به نیروگاه، ۴ میلیارد تومان برای گذر فنی و حرفه ای ، ۲ میلیارد تومان برای سرای محلات و ۵ میلیارد برای توسعه فضای سبز و مابقی برای سایر فعالیت هاست.
  • ما نگاه فصلی به شاهین داریم و درصورتیکه شاهین بوشهر در لیگ برتر بماند طبق قانون مجاز تیم داری نیستیم اما می‌توان از طریق عرصه سهام در بورس و یا هر فرد یا موسسه‌ای که بازی های شاهین و تمرین را در بوشهر برگزار کند تیم شاهین را واگذار می کنیم. اگر به لیگ پایین تر سقوط کرد در خصوص تیم داری توسط شهرداری تصمیم جدیدی می گیریم.
  • برای نوسازی حمل و نقل ۸ میلیارد و ۳۰ اتوبوس را شناسایی کردیم و همچنین نوسازی تاکسی های شهری ۳میلیارد تومان مصوب کردیم تا با ارائه تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد تاکسی‌ها نوسازی شود اما با تاخیر در انتخاب نوع خودرو تاکسی توسط سازمان تاکسیرانی متاسفانه این موضوع با توجه به گران شدن خودرو اتفاق نیافتاده است.
  •  نمره به شورای شهر و شهرداری را به مردم می‌سپارم ولی خودم از چیزی که مد نظر داشتم اتقاف نیفتاد دلیل آن هم محدودیت‌هایی که از عهده شورا خارج بود که بتوانیم در حوزه شهری تصمیم کلانی بگیریم. یکی از اهدافم هوشمندسازی شهر بود که در این زمینه از دیگر شهرها پیشتاز بودیم ولی عقب ماندیم.
  • برایم قابل قبول نیست اعضای شورا طرح سوال کنند و از جواب‌های شهردار قانع نشوند ولی به استیضاح رای منفی بدهند و در این دو سال تلاش کردم اختلافات سلیقه‌ها در شورا بماند و نسبت به دیگر شوراها آرام‌تری بودیم. به  استیضاح شهردار رای مثبت دادم بخاطر ردیف‌های از فصول بودجه بدون مصوبه شورای شهر هزینه‌ها جابجا شده بود. از الان تا آینده اگر مواردی باشد سوال و تذکر خواهیم اما استیضاح تمام شد و حمایت و همراهی با شهردار خواهیم داشت.
  •   


تعداد نظرات: ۱
جواد
13:16 - 1399/02/08

جناب دهدار بیسته کامله

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا